Doula i Göteborg
Hej!
Väntar mitt tredje barn i november och undrar hur det funkar med doula? Vart vänder man sig och vad innebär det mer exakt? Någon med erfarenhet?
Jag kommer troligtvis föda på mölndals sjukhus.
Tack på förhand för svar!
Hej!
Väntar mitt tredje barn i november och undrar hur det funkar med doula? Vart vänder man sig och vad innebär det mer exakt? Någon med erfarenhet?
Jag kommer troligtvis föda på mölndals sjukhus.
Tack på förhand för svar!
När jag höll på att rota runt i det så kom jag över den här sidan:
http://www.doula.nu/vara-doulor.php?lan=Vastra%20Gotalands
Dom som finns listade där ser himla trevliga ut. Sen hur det funkar vet jag inte riktigt..
tack för snabbt svar! Ska in och läsa där!
Så lite så. Du kan alltså ringa eller mejla för att stämma möte med en doula. Det är nog det absolut bästa. Sen har jag läst att det brukar vara gratis, att man inte betalar doulan men att man betalar resekostnader plus mat.
ja, det låter ju kalas. Vet inte om jag ska föda själv eller ha med doula. Känns ju lite privat, men samtidigt kan det vara skönt med sällskapet.
Jag såg nu på den hemsidan att om dom har en utbildning så kan det bli himla dyrt. Mellan 3000-7000kr.
När jag tänker på en doula så tänker jag mig en liten gumma som har vart med hur många gånger som helst som kan vara med och peppa lite haha! Jag hade gärna velat ha nån med som inte är min sambo men samtidigt är det som du säger, väldigt privat.
ja, detta är ju som sagt tredje barnet och av flera anledningar vill jag helst inte ha med min man. Det är väldigt svårt för oss att få barnvakt till de andra två, samt att jag inte tycker mig få nån större hjälp av att ha min man med. Det kan låta hårt, men jag går in i mig själv väldigt mkt när jag föder barn. Tål inte nån som "hejar på" eller rör mig... Samtidigt kan det ju bli väldans ensamt...
skönt att höra att man itne är ensam! Många reagerar väldigt starkt när jag berättar att jag inte vill ha med min man...
Det är så himla olika hur man är som person.