• Anonym

hamnat i destruktivitet.

Hej!

vi är ett par som sitter fast i nått negativt hjul. vi har vart ihop snart 7 år och har 2 barn.'saken är den att vi förstår inte alls varann längre, han har tappat allt och stoppar huvvet i sanden och jag bara gnäller på honom för han vägra ändra sig. så där har vi stått nu i ett par år. allt är bara destruktivt i vårt förhållande, jag önskar det kunde funka men han är så inåtvänd och vill inte prata utan lever bara i nuet. och jag vill ha en förändring snabbt annars drar jag men då tycker jag bara synd om barnen då den minsta är 4 år bara och älskar sin pappa. men han är så negativ jämt och svår att prata med.

tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden hamnat i destruktivitet.
  • Anonym

Har han tagit semester här!!!????

• Gerd parterapeuten

Hej!
    En räddning för er skulle kunna vara att prata med en parterapeut/familjerådgivare för att få hjälp att bryta ert destruktiva mönster. Sådana mönster riskerar att bli mer och mer fastlåsta och det är mycket svårt att bryta på egen hand. I ditt fall kämpar du för att få till stånd en förändring genom att "gnälla" och han försöker undvika dessa situationer genom att dra sig tillbaka, bli inåtvänd och leva i nuet. Det kan tyda på att han är mycket stressad över hur ni har det men han hittar inga andra alternativ. Ni kämpar båda två men på helt olika sätt och förstår inte alls varandra. Om det skulle vara så att det är för sent att rädda ert förhållande kan ni ändå behöva hjälp med ert samarbete kring barnen. De är små och behöver er båda under många år och de behöver känna att ni kan samarbeta så att de inte hamnar i era konflikter.
    Hälsningar
    Gerd

• Anonym

Tack för svaret Glad har faktiskt beställ tid för samtal nu, så det ska gå bra hoppas jag.

Svar på tråden hamnat i destruktivitet.