• Anonym (Orolig)

Knöl på halsen som är öm, svårt att svälja och dödsorolig för cancer!

Jag har sedan i Maj haft svårt att svälja med klumpkänsla i halsen. Man har gått ner med kamera i näsan och svalget samt gjort en gastroskopi på mig utan att hitta orsaken.

Nu sedan några veckor tillbaka har jag fått ganska ont på höger sida av halsen och det strålar ibland upp mot örat. Om jag sträcker ut tungan så långt jag kan gör det mer ont på sidan av halsen och även långt bak på tyngan. Men värst är den här smärtan på sidan av halsen...

Jag har nu läst att cancer i spottkörtlar eller i halsen kan ge exakt de här symptomen och är nu helt säker på att det är detta jag har och har dödsångest till tusen...
    Den cancerformen har inga bra överlevnadsodds heller....

Självklart ska jag ringa Öronnäsahalsläkare på måndag och be om en snabb tid. Men innan dess skulle jag behöva en flaska valium för att överleva oron känns det som..

Ville bara skriva av mig lite.. :(

• Svar på tråden Knöl på halsen som är öm, svårt att svälja och dödsorolig för cancer!
  • hernameispekka

Det kan bara vara inflamation i körteln eller liknande men det är alltid bra att kolla upp :) Lycka till!

• Anonym

Finns nog många betydligt vanligare orsaker till dina symtom.

• Anonym

Har dom kollat sköldskörteln?

• Anonym (har haft samma)

Jag har haft exakt exakt samma för nåt år sen! Fick tillslut en sån stor knöl på sidan av halsen så jag fick gå med huvudet på sne :P För huden räckte inte till. Då gick jag till läkaren dom fattade inte vad det va och fick ta cancerprover. Visade posetivt på halsfluss fast jag inte kände att jag hade det. Fick iaf antibiotika och sen gick det över på en vecka. Dom tror det var något körtel grejs av nåt slag! Hade det också flera månader innan det blev såilla att jag gick dit!

• Anonym

min syster har blivit opererad 3 gånger,då hon hade en knäl på halsen som var en elak artad tumör, dvs hon har opererat bort sköldkörteln varit sjukskriven ca 1 vecka efter operationen...men hon hade aldrig ont i tungan eller halsen,men det låter ju som om du har nån inflamation av nåt slag??
    lycka till och hoppas att det löser sig för dig!!

Svar på tråden Knöl på halsen som är öm, svårt att svälja och dödsorolig för cancer!