Någon med råd angående sambo med dåligt ölsinne?
Jag är så trött på att så fort vi har vin hemma så blir det för mycket i min karl, han börjar sluddra och blir otrevlig, samt att han ibland smyger i sig extra glas. LAgar han mat så slinker det alltid i en öl under lagningen. Jag HAR verkligen försökt slappna av och tänka att det är jag som överdriver, men det här påverkar mig negativt.
Nu sitter han uppe, kanonfull och jag försöker sova. Men jag blir så orolig för att han ska förstöra något eller göra sig illa. Innan hade jag en diskussion med honom, och han försökte diskutera bort allting och var otrevlig mot mig. ( Jag har det faktiskt inspelat)
Han är världens bästa man annars, men det här är jätte jobbigt! Det är ju inte så att han dricker varje dag, men varje helg. Om jag under veckan tar ett mini- mini glas med vin, då tar han två stora. Det är som han passar på att suga i sig alkohol så fort han får chansen, och det gör mig orolig. Sen säger han att det är typ pga av mig han måste dricka.
Finns det någon därute med erfarenhet och råd om hur man kan lösa sådant här? Finns det några skickliga som man kan gå och prata med, och som kanske kan få min karl att inse att han inte ska dricka så mycket? Att han inte kan skylla det på mig och att det hela är osunt? Jag tänker ju på vår dotter också!
tack på förhand! *ledsen*