• Anonym (Lisa)

    Kvalificerad övertid?

    Hej


     


    Jag fick frågan av min chef om att jobba några extra pass i helgen pga vi inte har några vikarier som kunde, jag är fastanställd och egentligen ledig denna helgen. Hon sa att jag fick fick kvalificerad övertid på det jag jobbar men hur mycket ligger det på?


    Jobbar 76% i vanliga fall, helgpassen blir ungefär 20 timmar extra med kvalificerad övertid, tjänar jag bra på det? Vad ligger kval på?


     


    kan tillägga att jag jobbar inom vården (IFO)

  • Svar på tråden Kvalificerad övertid?
  • Anonym

    Kan ha fel men är inte det det dubbla eller 80%, men som sagt jag kan ha fel!

  • Anonym (Lisa)
    Anonym skrev 2010-09-12 01:18:12 följande:
    Kan ha fel men är inte det det dubbla eller 80%, men som sagt jag kan ha fel!
    Jag har för mig att det skall vara mycket mer än vanliga lönen så att säga, nu är det ju helg dessutom så jag funderar på om OB ingår också...

    jag har också hört det dubbla...men är inte säker
  • Elli47

    Jag tror det finns olika avtal men OB har du givetvis rätt till och normalt sett brukar kval OB vara dubbelt upp,

  • Smulanpus

    Det ska vara det dubbla, så är det ialla fall där jag jobbar, (personlig assistent) så jo det lönar sig! kan va segt att jobba när man inte ska men när lönen kommer kan jag lova man blir mycket gladare


    Längtar.......
  • Anonym

    Där jag jobbar, äldrevården, är det 240% man får när man jobbar kvalificierad övertid + vanlig ob.

  • Anonym (Avtalet)

    Det beror helt på vilket avtal du går under. En del avtal säger 2,4 gånger din timlön (månadslön / 165), andra avtal säger någonting helt annat. Vilket avtal går du under, TS?

Svar på tråden Kvalificerad övertid?