• Tingeling83

Slemhosta 2,5 år ing

Då börjas de igen med min lilla dotter , feb-maj i år hosta hon slem , massssa & hemsk hosta , spydde ofta i samband med detta ( hon hade bronkit sa dem , slem i luftrören )
    Feber  ibland ej alltid !
    Inte förkyld alls vissa gånger.
    Hon fick bisolvol ,hjälpte ej , fick flytande bricanyl hjälpte inte , fick mollipect ,hjälpte liiite.
    I slutet av maj fick hon ej rejäl hostattack så hon hosta upp en stor gul slemboll .....
    Under sommaren hostan varit borta skönt för henne , för de tar mkt på henne ha denna hostan.
    Men nu för 4 dagar sen kom den tillbaka , samma sak , hostar så hon spyr , slem som bara den .
    Dags för vårdcentralen igen imorron.

Undra om den alltid kommer komma tillbaka då hon blir förkyld , kallare väder m.m ??
    Nu är hon inte förkyld alls bara har en såååån hemsk slemhosta.

Någon annan som har likadant att den kommer tillbaka , har ni några tips / knep ??
    Bra medicin ??

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Svar på tråden Slemhosta 2,5 år ing
  • Puchiko

Jag får mer slem när det blir kallt.. Det som hjälper mig bäst är Acetylcystein men vet inte om små barn får ta det. Hör med läkaren. Låt henne dricka mycket honungsvatten, hjälper mig bra.

• Tingeling83

ska testa ge henne sån honungsvatten se om de går ner kankse inte så lätt på små barn :)

• Tingeling83
    Puchiko skrev 2010-09-12 11:57:07 följande:
    eller så är det lätt för att det är sött
    ja kankse de
    ska testa ! Tack för tipset :)
  • Tingeling83
    Puchiko skrev 2010-09-12 12:39:55 följande:
    lycka till
    va inget kul dricka det haha
    Hon hosta konstant :(
  • Tingeling83
    Puchiko skrev 2010-09-12 20:28:30 följande:
    oftast brukar det vara väldigt milt för halsen, tog kanske för mycket honung?
    tog en liten mugg & en tsk honung!
  • Tingeling83
    Puchiko skrev 2010-09-12 20:31:44 följande:
    jag brukar ha ca 1½ tsk till en stor kopp.. så testa med lite mindre kanske
    Ok :) ska testa !
  • Puchiko

håller tummarna, oftast med bronkit så kommer ju slemet djupt nereifrån.. jag får oftast hosta ganska kraftigt för att få upp det som sitter där nere och sen känns det bättre. Men förstår att det är jättesvårt men en 2½ åring.

• Tingeling83
    Puchiko skrev 2010-09-12 20:35:47 följande:
    håller tummarna, oftast med bronkit så kommer ju slemet djupt nereifrån.. jag får oftast hosta ganska kraftigt för att få upp det som sitter där nere och sen känns det bättre. Men förstår att det är jättesvårt men en 2½ åring.
    ja hon hade bronkit 3 ggr i våras ... tror de samma nu men ingen medicin hjälper som vi hade sist :(
    Hon hosta massa & ofta ! låter obehagligt & ont
  • Puchiko

Det GÖR ont!! Sitter själv med det nu.. men fråga hur dem ställer sig till att ge Acetylcestein till barn? För det funkar super på mig.

• Golvmoppen

TS: Stark röd saft är slemlösande. Varm el kall spelar ingen roll.
           Rött Te är också slemlösande.

• supersemlan

Honungsvatten hjälpte min son då han hade liknande, och vanlig receptfri slemlösande hostmedicin. Honungsvattnet var faktiskt mer effektivt, han gillade att dricka det också - antagligen är det inte utan betydelse att han också fick i sig mer vätska. Så satsa på att ge mycket vätska, även om han inte gillar honungsvattnet!

• Tingeling83

vätska får hon , mediciner hjälper ej , gett 3 stycken ... 2 recept , 1 recepfri ...

• Golvmoppen

Så lite mjölkprodukter som möjligt när man är slemmig.

Lägg barnet över en stor träningsboll och studsa lätt. Ändra läge på sidorna också. Slemmet mobiliseras och det är lättare att hosta upp det.

• Tingeling83

de e samma som i våras min lilla dotter har , fast de tror hon lider av astma med nu ... därav sin hosta .. ska till barnmottagningen imorron få medicin & ta prover & kolla henne

Svar på tråden Slemhosta 2,5 år ing