De bästa Miss Marple böckerna
Jag gillar verkligen Miss Marple filmerna och tänker nu önska mig några av böckerna i födelsedagspresent. Men vilka är bäst?
Jag gillar verkligen Miss Marple filmerna och tänker nu önska mig några av böckerna i födelsedagspresent. Men vilka är bäst?
Kom igen nu, de här böckerna är ju världsberömda! NÅN här på FL måste väl ha läst dem
Jag har läst 99% av Agatha Christies böcker och de flesta är mycket bra, förutom Miss Marple figurerar även Hercule Poirot i många böcker samt en del andra personer. Egentligen spelar det ingen roll vilka du köper, alla är läsvärda!
Oj, det är så många bra, hon är mysig!
Tror en heter Trick med speglar, den är bra och så är det en som heter 4.50 från Paddington, den är också bra tycker jag.
Jag gillar alla med Miss Marple, mindre den som heter Mord i prästgården.
Jag har alla Miss Marple, men kommer tyvärr inte ihåg vilka som är bäst. Kommer dock inte ihåg att någon är dålig heller .
De bästa:
Liket i biblioteket
Ett karibiskt mysterium + Nemesis (bör läsas i den ordningen)
Ett mord annonseras
Mord per korrespondens
En ficka full med råg
Men alla är bra.
Alla jag läst har varit bra. Men ge gärna böckerna om Hercule Poirot en chans också. I början när jag läste AC läste jag bara Miss Marple, jag trodde inte att jag skulle gilla böckerna med HP. Men de är precis lika bra som de andra. En jag verkligen minns med honom är Mordet på orientexpressen. Men det bästa tipset är helt enkelt att läsa alla du kommer över.
Ett annat "måste" tycker jag är Tio små negerpojkar. Fast där är varken MM eller HP med, men den är spännande. Tio personer befinner sig på en ö och blir mördade en efter en. Vem är mördaren...?
Tack Chesire cat
Ashera - Ska kolla in dem också tack!