• Bevabus

De bästa Miss Marple böckerna

Jag gillar verkligen Miss Marple filmerna och tänker nu önska mig några av böckerna i födelsedagspresent. Men vilka är bäst?

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Svar på tråden De bästa Miss Marple böckerna
  • Bevabus

Kom igen nu, de här böckerna är ju världsberömda! NÅN här på FL måste väl ha läst dem

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Elli47

Jag har läst 99% av Agatha Christies böcker och de flesta är mycket bra, förutom Miss Marple figurerar även Hercule Poirot i många böcker samt en del andra personer. Egentligen spelar det ingen roll vilka du köper, alla är läsvärda!

• Bevabus
    Elli47 skrev 2010-09-13 17:36:47 följande:
    Jag har läst 99% av Agatha Christies böcker och de flesta är mycket bra, förutom Miss Marple figurerar även Hercule Poirot i många böcker samt en del andra personer. Egentligen spelar det ingen roll vilka du köper, alla är läsvärda!
    Tack för svaret!Skrattande
  • enola
    Elli47 skrev 2010-09-13 17:36:47 följande:
    Håller med!
  • Trinis

Oj, det är så många bra, hon är mysig!
    Tror en heter Trick med speglar, den är bra och så är det en som heter 4.50 från Paddington, den är också bra tycker jag.
    Jag gillar alla med Miss Marple, mindre den som heter Mord i prästgården.

Jonathan min älskling
  • Bevabus
    Trinis skrev 2010-09-15 12:46:19 följande:
    Oj, det är så många bra, hon är mysig!
    Tror en heter Trick med speglar, den är bra och så är det en som heter 4.50 från Paddington, den är också bra tycker jag.
    Jag gillar alla med Miss Marple, mindre den som heter Mord i prästgården.
    Tack för tipsen! Skrattande
  • Fenna

Jag har alla Miss Marple, men kommer tyvärr inte ihåg vilka som är bäst. Kommer dock inte ihåg att någon är dålig heller Glad.

• Bevabus
    Fenna skrev 2010-09-15 23:42:52 följande:
    Jag har alla Miss Marple, men kommer tyvärr inte ihåg vilka som är bäst. Kommer dock inte ihåg att någon är dålig heller Glad.
    Det låter ju bra
  • Björnmossa

De bästa:

Liket i biblioteket
    Ett karibiskt mysterium + Nemesis (bör läsas i den ordningen)
    Ett mord annonseras
    Mord per korrespondens
    En ficka full med råg

Men alla är bra.

• ashera

Alla jag läst har varit bra. Men ge gärna böckerna om Hercule Poirot en chans också. I början när jag läste AC läste jag bara Miss Marple, jag trodde inte att jag skulle gilla böckerna med HP. Men de är precis lika bra som de andra. En jag verkligen minns med honom är Mordet på orientexpressen. Men det bästa tipset är helt enkelt att läsa alla du kommer över.
    Ett annat  "måste" tycker jag är Tio små negerpojkar. Fast där är varken MM eller HP med, men den är spännande. Tio personer befinner sig på en ö och blir mördade en efter en. Vem är mördaren...?

• Bevabus

Tack Chesire cat

Ashera - Ska kolla in dem också tack!

Svar på tråden De bästa Miss Marple böckerna