• Anonym (äcklad)

Nyss satt in kopparspiral - äckliga flytningar (varning för äckel)

Satte in kopparspiral i onsdags, är 18 år och har ett stabilt förhållande o haft i 3 år o kan inte ha nåt annat preventivmedel heller i princip, så det gick bra att sätta in en sån sa dom på ungdomsmottagningen.. Nu är det såhär att jag är rätt så äcklad av flytningarna jag har, i början var det mer okej , mensliknande liksom, men nu, igår och idag då det förhoppningsvis är slutet på blödandet, så har jag haft 2 cm tjocka långa blodiga flytningar, jättetrevligt då man ska kissa och ser detta som ni kanske förstår.. Men är ju inte längesen jag satte in den, men ändå, är rädd för jag ska ha sånna här som NORMALA flytningar efteråt och inte bara då jag blöder?

Jag menar.. är ju inte särskilt mys och ha sex, om man har sådana.. kan ju råka komma en sån tjockis nån gång :(

Förlåt för äckliga detaljer.... men hur har det varit för er? nån som varit med om samma sak?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-15 16:24
    1 v sen och blödde alltså i 2-3 dagar, sen slutade det. har dessa slime flytningar nu alltså.. liknar ÄL flytningar, fast i större format då de "tittar ut", brr...

• Svar på tråden Nyss satt in kopparspiral - äckliga flytningar (varning för äckel)
  • Anonym (äcklad)

folk blev antagligen alldeles för äcklade för o svara ;p

• Lusthan

Haha, nä äcklad blev jag inte. Däremot kom tvätten emellan. Jag har kopparspiral och hade en del flytningar ibörjan som var äckliga men nu efter att ha haft den i över ett år så är jag verkligen supernöjd. Jag har mens fortfarande men inte lika mycket som innan. Jag är regelbunden som jag bör och nu märker jag även av ägglossningar och dylikt. Det bästa är att man slipper alla konstgjorda hormoner och sånt krångel. Jag älskar spiralen, den är min bästa vän.

Vänta ett tag till så ska du se att det komnmer lugna ner sig. Det tror jag i alla fall. :)

• Anonym (äcklad)

Ja gjorde den det för dig så får man väl hoppas det är samma sak här :P .. Jo precis, är rädd för den vill stötas ut bara sen eller jag får annan komplikation, men förhoppningsvis inte.. och det där med flytningarna då ;P inte så mysigt med de där tjockisarna..

• Lusthan

Hehe, nä de där flytningarna är väl sällan mysiga. Jag tyckte också att det var lite läskigt till en början och kände mig inte så fräsch alla gånger men nu när jag haft den i under ett år så känns det bra.

Stöts den ut så ska det tydligen kännas säger barnmorskorna. Det ska göra ganska ont och känns lite liknande som när man sätter i eller tar ur den. Jag litar inte hundra på det eftersom vissa tappar den utan att märka något. Det är därför viktigt att kolla trådarna varje gång man har mens. Jag känner inte trådarna men har liksom slutat att oroa mig. Jag når helt enkelt inte trådarna.

Oavsett vilket preventivmedel så tar det ungefär sex månader innan kroppen stabiliserar sig. Så även om det inte är något hormon i kopparspiral så är det ju ändå en förändring för kroppen och det kan ju vara bra att veta att det är normalt.

Fortsätter du få mycket flytningar så bör du kanske kolla så att du inte har fått någon svampinfektion eller något, särskilt om det luktar illa. Svamp har nog inte så mycket med spiralen att göra men har du precis haft mens så kan det vara något sånt. Många får ju svamp när de har mens.

Det blir nog bra. :)

• Anonym (äcklad)

Ah jobbigt om man får svamp... då får man väl springa till apoteket med massa klet och kämpa? Usch, aja, brukar torka bort det då det kommer, hahaha.. Känner när det är på G, mys det låter..

Tack för infon =)
    Ja, den vill ju liksom ha ut den där spiralen, inget som ska vara där, haha

• Anonym (äcklad)

Min lilla gubbe verkar blivit lite avskräckt för dessa "slemmisar" jag pratat om... xD :(

• cloudberry79

Om det pågår länge ska du absolut kontakta ungdomsmottagningen igen. Jag hade kopparspiral i nästan ett år, jag hade totalt mindre än 20 helt blodfria dagar under det året, jag fattar inte själv hur jag stod ut Som sagt, kolla hos ungdomsmottagningen om det inte går över på några dagar!

If you love me - please don't feed me!
  • Björnmossa

Jag hade så första månaden, kanske litegrann andra, sen blev det som vanligt igen.

• Lusthan

Hmm, ja det är ju kanske inte det bästa sättet att försöka få lite sex på och berätta om sina flytningar... ;P

Så länge inget luktar konstigt, det kliar eller blir extremt jobbigt så tror jag inte att det är något konstigt.

Som jag förstod det så hade du mens nu också och då är det ju inte så konstigt om det blir extremt slajmigt ibland. Går det inte över efter ett tag så kan det vara värt att kolla upp det i alla fall för säkerhetsskull.

• Anonym (äcklad)
    cloudberry79 skrev 2010-09-14 21:38:44 följande:
    Om det pågår länge ska du absolut kontakta ungdomsmottagningen igen. Jag hade kopparspiral i nästan ett år, jag hade totalt mindre än 20 helt blodfria dagar under det året, jag fattar inte själv hur jag stod ut Som sagt, kolla hos ungdomsmottagningen om det inte går över på några dagar!
    Mja, jag har ju inte blod, men har ont fortfarande lite då o då, 1 v sen idag ju och slemmiga flytningar 1-2 ggr om dagen, hoppas med de går över snart, inte så mys.. tänk om man vill sexa och det är en sån där, blä
    Björnmossa skrev 2010-09-14 22:00:59 följande:
    Jag hade så första månaden, kanske litegrann andra, sen blev det som vanligt igen.
    okej =) hoppas det är så för en annan också.. kroppen har ju inte vant sig så kan förstå det är så isf
    Lusthan skrev 2010-09-15 08:53:15 följande:
    Hmm, ja det är ju kanske inte det bästa sättet att försöka få lite sex på och berätta om sina flytningar... ;P

Så länge inget luktar konstigt, det kliar eller blir extremt jobbigt så tror jag inte att det är något konstigt.

Som jag förstod det så hade du mens nu också och då är det ju inte så konstigt om det blir extremt slajmigt ibland. Går det inte över efter ett tag så kan det vara värt att kolla upp det i alla fall för säkerhetsskull.
    Nej jag blöder inte längre, slutade efter 2-3 dagar ungefär. Har vanliga flytningar, men liknar ägglossningsflytningarna riktigt trådiga och 2 cm slime, jätte..mys. Men än så länge idag har jag inte upptäckt nån, men får väl se vad som lurar där inne senare idag då jag går på toa ;P brukar vilja komma fram då

Men ja, får gå till UM om det inte försvinner på nån månad eller 2, står ju ut med det.. men vill Helst inte ha det så hur länge som helst
  • Anonym

jag har också satt in kopparspiral, är 19 år. Satte in i Juni och har haft jätte äckliga flytningar, lixom vita tjockisar som är slemmiga som lixom hänger ner när man kissar men som man torkar bort.. Trodde ja va ensam om detta men de va jag ju tydligen inte, så det kändes bra :) De är ju inte direkt nånting man pratar om mer än till sin barnmorska, iaf inte jag :) Jag har haft de nu i ca 1 månad. Men börjar försvinna nu. Riktigt gött..

Va ju inte så mysigt om man ska ha sex och det kommer en tjockis :P

• Anonym (äcklad)
    Anonym skrev 2010-09-15 21:13:55 följande:

jag har också satt in kopparspiral, är 19 år. Satte in i Juni och har haft jätte äckliga flytningar, lixom vita tjockisar som är slemmiga som lixom hänger ner när man kissar men som man torkar bort.. Trodde ja va ensam om detta men de va jag ju tydligen inte, så det kändes bra :) De är ju inte direkt nånting man pratar om mer än till sin barnmorska, iaf inte jag :) Jag har haft de nu i ca 1 månad. Men börjar försvinna nu. Riktigt gött..

Va ju inte så mysigt om man ska ha sex och det kommer en tjockis :P

Nej precis... haha, har inte haft nån slemmis idag förresten alls, men det kommer väl.. antar jag. Hoppas de försvinner också, inte alls mysigt o se det där då man kissar som du säger, ville knappt säga det, men du sa det åt mig hahah.. trodde med jag var rätt ensam, tack! ;P

Jag berättade ju för min pojk att jag hade så, för tänkte, han måste ju få veta i alla fall. Så nära är vi ju så jag kan prata om sånt, och jag tycker jag ska kunna det om jag kanske ska ha barn en dag ;P .. kommer nog vara äckliga saker då, haha..
  • Anonym (äcklad)

Det man fasar för med, att det kommer en slemmis då man ska ha sex som du sa där, anonym. Tänk om man är över eller något, och han ser detta, usch...

Lite tankar jag haft i mitt huvud, som jag kanske inte är ensam om då ;P , gör allt för det ska göra det med, går med mjukisbyxor, inte rakat mig på länge, luftiga trosor o snäll tvål.. Allt för min mus ska må bra nu i början! :D

Svar på tråden Nyss satt in kopparspiral - äckliga flytningar (varning för äckel)