Var du sugen på sött el salt och vilken kön blev det?
Har läst nånstans att om man är sötsugen under graviditeten betyder det att man väntar en flicka. Nu är jag lite nyfiken på om det kan ligga något i det, eller om det är en myt som alla andra =)
Har läst nånstans att om man är sötsugen under graviditeten betyder det att man väntar en flicka. Nu är jag lite nyfiken på om det kan ligga något i det, eller om det är en myt som alla andra =)
med min son så åt jag mycket nyttig mat, frukt, sallad osv... jag visste inte vad det var för kön på barnet... med min dotter så åt jag faktis mycket varierat men jag vaknade ofta på natten o var sugen på choklad o så.... min svägerskor åt mycket choklad oxå när de var gravida med sina döttrar
Jag ville ha salt. Salt, salt, salt alla möjliga konstiga tider på dygnet! Hela graviditeten.
Det blev en flicka!
Salt båda gångerna - har en av varje.
När jag väntade första barnet, kunde jag knappt något sött (godis, läsk, juice) alls. Men jag var inte sugen på salta saker heller.
När jag väntade andra barnet var jag sugen på riktigt surt godis i början. Inget sug efter något salt.
Jag har två pojkar.
INgetdera - surt ville jag ha. Båda gångerna. Har en av varje.
När jag väntade dottern var jag sugen på choklad och på nätterna drömde jag att jag åt bearnaisesås med soppslev ur en hink
Det var total skillnad mot första gången jag var gravid, då kunde jag absolut inte äta något som var sött eller fett (fast jag är en otrolig godisgris annars!), jag ville bara ha apelsiner och vitkål Tyvärr blev det MA så jag vet inte vilket kön det var.
Sugen på sött men båda mina två döttrar och är även det nu i min tredje graviditet och enligt kinesiskka kalendern så ska det också vara en tjej.
Normalt så är jag inte en godisälskare.
Med sonen var jag sugen på MJÖLK,,,, drack 2 liter dagligen,, Mjölk är ju dock varken sött eller salt...
Andra graviditeten var jag sugen på sött - kanelbullar, toffefee (stavning? ), lösgodis...
Och det blev en flicka.
Röstade på det
Med sonen hade jag olika perioder där jag var väldigt sugen på speciellt surt, beroende av grapefruktjos. Sen hade jag en kort chipsperiod.
Väntar enligt UL en tjej nu & är väldigt sötsugen.