• Jagsajudet

Foglossning NU?

Hej!

Fick barn för ca 3,5 månad sedan och för ungefär en månad sen började jag få ont i höfter, ländrygg och bäcken.. Värst är det på morgonen samt när jag suttit still då jag blir riktigt stel. Jag är ganska aktiv av mig, rör på mig mycket men det börjar bli jobbigt nu pga stelheten/smärtan.

Vad kan detta vara? Är det foglossning, och kan den komma EFTER graviditeten? Det var inget jag direkt hade ont av när jag var gravid.

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Foglossning NU?
  • JvH

Hej,
    Jag sitter här nu med precis samma problem och fråga som du. Hur har det gått för dej? Jag har jätteont helt plötsligt den senaste månaden, min dotter är 2½ månad, precis när det började på dej. 

• JvH

senaste veckan ska det stå, som värken hållt på....

• Jagsajudet

Hej!

Har inte tittat tråden på ett tag.

Det hela gick över när jag slutade amma. Jag var hos en sjukgymnast för det sista kunde jag knappt röra mig. Hon berättade då att det kan bero på hormoner (precis som när du får foglossning under graviditeten). I denna vevan började min son med ersättning eftersom min mjölk minskade och vid 5 månader slutade jag amma helt. Nån vecka efter det upphörde smärtan helt :)

Svar på tråden Foglossning NU?