• tricksen

Skor för en 9 månaders bebis???

Vad har ni på fötterna på en 9 månaders bebis när ni går ut? Vi har ullsockar på hon nu när det är svalare men jag tänkte att det kanske är dags för skor nu när hösten är här?!

• Svar på tråden Skor för en 9 månaders bebis???
  • LinnH

Vi har något som liknar vattentåliga dunsockar, köpta på Lindex. Eller Ullsockar. Men till vintern blir det nog ett par skor oxå om han vill promenera lite :)

• k girl

Vi har ett par vattenavvisande fleecetossor (eller fodrade skinntossor) i dagsläget. Han går inte än annat än med stöd, så skor kommer vi att köpa först närmare vintern.

• OHs mamma

Vi har köpt ett par höstskor med Goretex material. Lite halvhöga i skaften, fungerar kanon! Våran son är snart 8 månader och han älskar att gå med vår hjälp så det var inget svårt val att välja skor framför tossor!

• k girl
    OHs mamma skrev 2010-09-12 19:57:41 följande:
    Vi har köpt ett par höstskor med Goretex material. Lite halvhöga i skaften, fungerar kanon! Våran son är snart 8 månader och han älskar att gå med vår hjälp så det var inget svårt val att välja skor framför tossor!
    Men är ni mycket och går med honom ute? Är vi ute åker min son vagn, går får han göra inne. För vår del är höstsäsongen så kort, vi får ju snö redan i oktober om det vill sig "väl", så att lägga ner femhundra spänn på en höstsko känns lite som att kasta pengarna i sjön. Då väntar jag hellre ett tag till och köper ett par skor till vintersäsongen utan att riskera att den blir för liten mot slutet av säsongen.
  • OHs mamma
    k girl skrev 2010-09-12 20:30:51 följande:
    Men är ni mycket och går med honom ute? Är vi ute åker min son vagn, går får han göra inne. För vår del är höstsäsongen så kort, vi får ju snö redan i oktober om det vill sig "väl", så att lägga ner femhundra spänn på en höstsko känns lite som att kasta pengarna i sjön. Då väntar jag hellre ett tag till och köper ett par skor till vintersäsongen utan att riskera att den blir för liten mot slutet av säsongen.
    Nästan varje gång vi är ute får han gå en bit, antingen på gården eller i lekparken. Han älskar att gå ute! Vi köpte ett par höstskor på rea, 250 kr för äkta Adidas med Gore Tex. Skulle absolut inte vilja vara utan!
  • veh

Mitt barn är något äldre än ditt, men vi har börjat ha skor. Ett par från kavat. Barnet var inte jätteförtjust i att ha skor överhuvudtaget, så jag är glad att vi började nu, medan det ännu är för svårt att få av skorna själv

• Fredriks Mamma

Vad ska jag ha till en krypare då??

Svar på tråden Skor för en 9 månaders bebis???