Anonym (Mår illa) skrev 2010-09-14 19:52:28 följande:
Igår började jag få ljusrosa flytningar, som vatten, idag är de mer blodfärgade men inte "tjocka" som mens (ursäkta detaljerna).
??? vad hände...fortsätter i alla fall...
Idag kom testerna jag beställt, köpte såna där billiga stickor, som små pinnar. Testade nu ikväll men blev inte riktigt klok...om man tittar på stickan rakt framifrån ser man bara ett streck men tittar man på testet från sidan kan man se två streck...vet inte om ni vet vilket test jag pratar om eller hur det ser ut men det är som en liten bula på testen och strecket sitter precis där bulan går ner...kanske en skugga?! vet ju inte vart strecket "normalt" ska visa sig. Ska testa imorn bitti igen...
Har inte mått illa idag i alla fall!
nindemandil skrev 2010-09-14 15:11:01 följande:
Nä, men jag måste fråga. När det ändå handlar om Mirena.
Jag har alltid haft kraftig mensvärk + blödningar så nu den 27:e augusti satte jag in en Mirena. Jag hade precis haft mensen bara 2-3 dagar innan. De 3-4 dagarna efter kom det liksom bara några droppar blod men nu har jag haft mens i 2 veckor. Inte bara spottblödningar utan riktiga mensblödningar + värk som heter duga.
Är detta verkligen normalt? Förstått att man kan ha småblödningar i början men det här var inte vad jag räknade med. Speciellt nu när jag börjat skolan igen också men helst vill ligga i sängen för att jag har så jäkla ont.
Eller detta kanske är vanligt när man haft riklig mens istället för normal innan? För nu är den kanske mer som den borde varit innan.. Men 2 veckor är ändå en jäkla pers att genomlida, speciellt om det fortsätter :(
Jag vet att jag blödde dagligen i ca 2 månader efter att jag satt in spiralen dock inte så rikligt som mensblödning. Kunde gå med trosskydd hela tiden. De två följande månaderna kom det mer sporadiska blödningar, sen fick jag till slut mens när jag skulle...minns inte exakt hur det var i början, kanske hade jag rikliga blödningar?! Man glömmer så fort...
Men blödningarna ska avta! Hoppas det går bra för dig!