• Anonym (sjuk?)

Skallbenet har ny form. Tumör?

Jag har nyligen upptäckt att mitt skallben uppe på huvudet har ny form. Det känns lite som en bula, men jag har inte slagit huvudet. Det är mitt på huvudet, som två st centimeter breda fåror med en upphöjning mellan dessa fåror. Fårorna och upphöjningen är ca 5 cm långa.  Detta är mitt på mitt huvudet. Första fåran är precis på samma ställe som en mittbena skulle ha suttit och mot min högra ansiktshalva/ kroppsdel kommer sedan upphöjningen och sedan nästa fåra till höger om den.c Fårorna ca 1/2 cm djupa och upphöjningen ca 1/2 cm hög.

någon idé om vad det kan vara.?

• Svar på tråden Skallbenet har ny form. Tumör?
  • leia83

har mycket svårt att tro att det ær ditt skallben. Det ændrar inte form. Det ær så massivt så æven om det skulle vara en tumør så blir det ett tryck invændigt i hjærnan i stællet.  

Det du beskriver ær någon form av førændring i huvudets muskler eller i huden. Hur kænns dom? Ær dom hårda? gør det ont? Hur længe har du haft det?

• Anonym (sjuk?)

Fårorna är relativt mjuka. Upphöjningen hård som ben.Ingen smärta, ingen ömhet. Kände det för två dagar sedan. Tror att det är relativt nykommet.borde ha känt det tidigare annars.

• leia83

Tror inte att du behøver oroa dig før ditt skallben. Detta verkar sitta under huden *tror*. Besværas du av det på något sætt? Om det oroar dig mycket bør du såklart kontakta lækare.

• Anonym (sjuk?)

något är det! Frågan är vad? Har röntgat mitt huvud massor med ggr pga en neurosjukdom och vill inte gärna
    röntga i onödan, så jag ska ringa min neurolog och fråga om jag får göra ett akut LP för att se om det visar något onormalt. Det känns jävligt olustigt dock! Detta bör inte ha med min neurosjukdom att göra.

• leia83

Jo det e klart att det ær något, men dæremot behøver det inte vara allvarligt. Vad ær det før sjukdom du har?

• LenaS01

Jag upptäckte exakt samma sak på mitt huvud för två dagar sen. Vad fick du för svar hos läkaren? Nått man borde kolla upp?

• Pastellgron

Fick ni något svar på vad det kunde vara? Jag har likadant och har nog haft det ganska länge. Skulle gärna vilja veta vad det kan vara. 

Svar på tråden Skallbenet har ny form. Tumör?