• bluespot13

    Affärsidé? Tjäna pengar på katter

    En kompis som har en norsk skogskatt berättade att den kostade 7000 kr att köpa. En katt får en kull på omkring 4 kattungar varje gång och är dräktig i ca 2 mån. Tänk då att ha 20 stycken honkatter som man med jämna mellanrum parar 10 åt gången. Det ger 40 kattungar på två månader.
    40 gånger 7000/2= en månadslön på 140 000 kr. Skattefria pengar!

    Katterna kan jag ha i burar i min lägenhet och kostar inte speciellt mycket att försörja. Sen är det väl ganska lätt att lära de små rackarna att gå i sandlåda? Jag tänkte låna lite sand från det lokala daghemmet och lägga det i en stor balja som de får dela på. Får väl räkna med att spendera 5 minuter per dag med att rensa lådan, men det gör jag mer än gärna för 140 lax i månaden. Lätta pengar! Så vad tycker ni, låter detta som en affärsidé?

    Kanske man också borde odla en mindre råttfarm när man ändå håller på? Råttorna använder jag för att träna katternas jaktinstinkter, samt deras muskler.
  • Svar på tråden Affärsidé? Tjäna pengar på katter
  • Tiffany

    OJ! Hmmm hahah ja varför inte? Är detta lagligt då tro? Hmm.. men fan kanske skulle starta kattfarm ^^

  • bluespot13
    Tiffany skrev 2010-09-13 05:54:16 följande:
    OJ! Hmmm hahah ja varför inte? Är detta lagligt då tro? Hmm.. men fan kanske skulle starta kattfarm ^^
    Jag ser då inte varför det skulle vara olagligt, så länge dom mår bra.
  • bluespot13
    Skulle inte en ide vara att köpa ett gammalt stall på landet? Trycka in 1000 katter och låta dom göka fritt. Bara droppa in lite käk 1 gång om dagen samt vända lite hö för att få bort den värsta skiten. Jag lär kunna producera 2000 kattungar i månaden. Sluter sedan avtal med folk i övriga Europa och säljer dom för 1000 kronor styck. 2000 X 1000 = 2 miljoner x 12 miljoner = 24 miljoner i vinst. Räknar med 1 miljon i driftkostnader, 1 miljon i lön till mina 2 thailändare som sköter om katterna samt köp av mina privata veterinär som jobbar för mig heltid med att märka katterna samt vaccinera dom. Köper avelskatter årligen för 2 miljoner. Dom bästa i Europa. Total vinst efter utgifter 20 miljoner.
  • Apocalypso

    Satsa på små blandrashundar istället, finns gott om idioter som köper sådanna på Blocket utan papper eller friskintyg och betalar iaf över 10 000:-/valp om de tror att de är rasrena. En tik är dräktig 63 dar.

  • bluespot13
    Apocalypso skrev 2010-09-13 06:04:06 följande:
    Satsa på små blandrashundar istället, finns gott om idioter som köper sådanna på Blocket utan papper eller friskintyg och betalar iaf över 10 000:-/valp om de tror att de är rasrena. En tik är dräktig 63 dar.
    Har redan övervägt tanken, men jag hatar hundar. Dom är alltid så defensiva och måste ut och rastas och blä och nä. Det blir inte av.
  • Apocalypso

    Nä, du har ju lagårn med allt hö som de kan skita i så då slipper du ju gå ut med dem. Bara att slänga in en säck med foder åt dem så klarar de sig själva. Betydligt enklare att sälja blandrasvalpar dyrt än kattungar. Idioterna på Blocket fattar ändå ingenting.

  • bluespot13
    Apocalypso skrev 2010-09-13 06:12:37 följande:
    Nä, du har ju lagårn med allt hö som de kan skita i så då slipper du ju gå ut med dem. Bara att slänga in en säck med foder åt dem så klarar de sig själva. Betydligt enklare att sälja blandrasvalpar dyrt än kattungar. Idioterna på Blocket fattar ändå ingenting.
    Hm, bra tanke där

    Fast jag måste ju ha råd att ha gården till att börja med, kanske jag håller mig till kattprojektet tills jag har råd med en lagom stor bondgård? Bor i lägenhet atm
  • Apocalypso

    Du får svårt att sälja kattungar för 7000 men en blandrasvalp är lätt att sälja. Investeringskostnaderna för katt är mkt högre, valpar slänger du bara ut lite gratistidningar på golvet i en bur byggd av kompostgaller.

  • bluespot13
    tickelina skrev 2010-09-13 06:16:49 följande:
    Mata inte trollet!
    Vad får dig att tro att jag är ett troll? Säg en anledning innan jag rapporterar dig för off-topic. Galet och sjukt besvärligt att behöva se såna påhopp i detta fredliga land, var är min yttrandefrihet?
Svar på tråden Affärsidé? Tjäna pengar på katter