Hästallergi
Våran dotter blir 3 år i december hon har astma och allergi.
Vi har gjort 1 prick test där de kollade katt och hund där det visade sig att hon fick utslag på båda mest på katt. Vi har själva både hund och katt men katterna är ute katter så det är inget hon umgås med. Markeringen på hund var minimal men vi har valt att göra så att hon inte har någon kontakt med hundarna vilket funkar bra.
Nu till problemet...
Jag älskar hästar och det gör även hennes 2 äldre syskon och inte minst hon. Hon vill till stallet varje dag och frågar hela tiden efter hennes favorit häst eller när vi ska till stallet nästa gång.
Så fort hon kommer in i stallet svullnar ögonen upp och hon snorar men hon vägrar gå därifrån fast hon märker av det själv. Har gett henne aoerius med histamin vilket har förmildat symtomen men det hjälper inte helt.
Nu ska vi tillbaka till läkaren för nytt pricktest även om jag vet att hon inte tål hästar vill jag ju veta om det är dammet, spånet, höet eller själva hästen hon inte tål.
Finns det någon annan medicin som funkar så hon kan fortsätta komma till stallet som hon älskar så?
Känns super hemskt att behöva ta detta från henne då det är det enda hon verkligen älskar att göra.