• Anonym (Studerande)

Ni som haft självskadebeteende och varit i kontakt med BUP / SOCIALTJÄNSTEN

Hej!

Jag söker personer (15-17 år) som har/haft självskadebeteende och uttalade självmordstankar som varit i kontakt med BUP och/eller socialtjänsten. Jag håller på med ett arbete där jag vill ta reda på om det som står på papper följs i verkligheten.

Ni får vara anonyma. Vi kan göra en intervju här på sidan eller via mail. Snälla var noga med att skriva en signatur även om ni är anonyma så att jag kan hålla någorlunda koll =)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ni som haft självskadebeteende och varit i kontakt med BUP / SOCIALTJÄNSTEN
  • Anonym (Studerande)

Jag är anonym studerande. Nån annan kan va anonym ledsen osv. har du något att bidra med? =)

• Anonym (j)

Har inte så mycket erfarenhet och var längesedan så kan nog inte hjälpa till mycket. Men jag blev skickad till bup av skolkuratorn pga självmordstankar och skadade mig själv, mamma var med och hon var med under samtalets början och det var ett stort misstag av bup, inte mycket sanning jag sa när jag hade mamma bredvid. Vet inte om det står att dom ska göra så eller ej.

• Anonym (Studerande)
    Anonym (j) skrev 2010-09-13 13:08:35 följande:
    Har inte så mycket erfarenhet och var längesedan så kan nog inte hjälpa till mycket. Men jag blev skickad till bup av skolkuratorn pga självmordstankar och skadade mig själv, mamma var med och hon var med under samtalets början och det var ett stort misstag av bup, inte mycket sanning jag sa när jag hade mamma bredvid. Vet inte om det står att dom ska göra så eller ej.
    Hej! Tack för att du delar med dig. Hur gammal var du då? Vad gjorde dem åt det? Fick du bara gå på samtal?
  • Anonym (j)
    Anonym (Studerande) skrev 2010-09-13 13:12:46 följande:
    Hej! Tack för att du delar med dig. Hur gammal var du då? Vad gjorde dem åt det? Fick du bara gå på samtal?

16 var jag och det är 7 år sedan så mycket kan ha ändrats. Jag var bara där på ett samtal dom tyckte väl inte att jag behövde gå där och det var lååång väntetid innan man kunde komma igen. Men som jag sa innan så hade jag mamma bredvid så var väl inte ärlig direkt så var nog inte lätt att förstå hur dåligt jag egentligen mådde.

• Anonym (Studerande)
    Anonym (j) skrev 2010-09-13 13:21:13 följande:

16 var jag och det är 7 år sedan så mycket kan ha ändrats. Jag var bara där på ett samtal dom tyckte väl inte att jag behövde gå där och det var lååång väntetid innan man kunde komma igen. Men som jag sa innan så hade jag mamma bredvid så var väl inte ärlig direkt så var nog inte lätt att förstå hur dåligt jag egentligen mådde.

Tack för att du tog dig tid. Man blir lika besviken varje gång när man hör att människor inte fått den hjälp man behöver
  • Anonym (Studerande)

Någon annan som kan vara till hjälp?

• Anonym (Studerande)

bump bump bump bump

• Anonym (erfarenhet)

Min erfarenhet är att om man kommer från socialtjänsten till BUP, så får man ofta inte den hjälp som man behöver på BUP. Varesig som barn/ungdom eller förälder. BUP räknar kallt med socialtjänstens insats.
    BUP är rent generellt bra... men i dom sammanhangen.. nej....
    Vad gäller soc handlar det mycket om den enskilda handläggaren och vilken relation man får till den.

• HelenFr

Hej!
    Jag är inte 15-17 år nu men jag hade självskadebeteende från c:a 12 års ålder till 24 års ålder och har varit i kontakt med BUP och diverse andra psykologer, kuratorer etc, och ställer gärna upp om du är intresserad fortfarande...

Svar på tråden Ni som haft självskadebeteende och varit i kontakt med BUP / SOCIALTJÄNSTEN