• Rufs

Resa till Oman med barn?

Jag har världens gulligaste svärmor och nu när hon fyller jämnt i mars vill hon bjuda med hela vår familj till Oman en vecka. Det låter ju helt fantastiskt trevligt och enligt bilder och text i resekatalogen ser det jättefint ut. Men... Oman, det låter också lite läskigt tycker jag. 

Någon som har varit i Oman med barn och kan rekommendera (alternativt inte rekommendera) det? Vi har två barn som då kommer att vara drygt 4 och knappt 2 år.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Resa till Oman med barn?
  • Elli47

Nej jag har inte varit i Oman själv, syrran har varit där, dock utan barn. Oman skulle jag gärna åka till med mina barn, vi har flängt runt på en massa andra ställen också: Egypten, Jordanien, Tunisien för att nämna några.

• Rufs

Ja som sagt var så ser det ju fantastiskt ut på bilderna... Har bara inte tänkt tanken att resa dit innan det här kom upp... visste inte ens att man "kunde" det. Tack för svaret!!!

• Smilla75

Jag var där med charter för ca 8 år sedan. 5-stjärniga hotell, ljuvliga stränder. Väldigt lugnt och tryggt land. Vet ej hur sjukvården är men den är nog inte sämre än i Sverige om man har pengar.

• Tessos

Hejsan. VI har varit i Oman två gånger, i Salalah. Då hade vi inga barn men det var många på hotellet (Hilton) som hade barn med sig och det var inga problem för dem verkade det som. Nu har vi barn och jag skulle gärna åka dit igen. Nackdelen med Oman är att man rör sig inte mycket utanför hotellet för det finns inte så mycket att göra. Vi hyrde en guide och åkte runt med, det var hur bra som helst. Vart i Oman ska ni och vilka har ni bokat genom? VI flög med Solresor för då var de de enda som hade resor dit, det var för tre år sedan så nu vet jag inte om det är fler som har resor dit.

• Rufs
    Tessos skrev 2010-09-17 14:22:00 följande:
    Hejsan. VI har varit i Oman två gånger, i Salalah. Då hade vi inga barn men det var många på hotellet (Hilton) som hade barn med sig och det var inga problem för dem verkade det som. Nu har vi barn och jag skulle gärna åka dit igen. Nackdelen med Oman är att man rör sig inte mycket utanför hotellet för det finns inte så mycket att göra. Vi hyrde en guide och åkte runt med, det var hur bra som helst. Vart i Oman ska ni och vilka har ni bokat genom? VI flög med Solresor för då var de de enda som hade resor dit, det var för tre år sedan så nu vet jag inte om det är fler som har resor dit.
    Hej! Sent svar... Vi ska åka via Solresor och det är Hilton vi ska bo på. Skönt att höra att det var mycket barn. Jag ser verkligen fram emot att åka... har bara hört gott om det nu när jag har frågat runt lite.
Svar på tråden Resa till Oman med barn?