• EwMa

Välkomstdrink till kräftskiva...så enkel som möjligt.

Nu till helgen ska det bli kräftskiva här hemma hos oss.
    Nu vill jag ha lite tips på välkomstdrink till 10 pers....visst man kan göra bål men vill ha nåt gott och roligt...
    här hemma finns det päronvodka, vanligt vodka, gin...

har ni några tips så tar jag gärna emot dom..

• Svar på tråden Välkomstdrink till kräftskiva...så enkel som möjligt.
  • Tecken

Jag älskar champagne! Känns så lyxigt att få det som "välkomstdrink"

Öppna flaskan, häll upp - enklare kan det inte bli. Fast det är klart, det finns smarriga champagnedrinkar också, som Bellini och Rossini.

• LJ87

pepino blandat med sockerdricka!! supergott!!!! tar ca 2/3 pepino och 1/3 sockerdricka!!!

• Bedelia

Bubbel helt klart! Vill man inte lägga pengar på en bra champagne kan jag rekommendera billigt mousserande (som inte är sött eller sliskigt utan lite mer torrt, har lurat en och annan champagnefantast till och med) för runt 60-lappen, Törley och Cuvée Jean-Louis Blanc de Blancs Brut.

Annars är fläderbål gott - flädersaft, vodka, sprite och en massa frukt i (tex frusna jordgubbar, lichie och stjärnfrukt).

• EwMa

tack för tipsen...jättebra med massa olika

• 82an

Fläderblommssaft som man blandar med torrt mousserande vin:))

• Bluemint

En god bål som vi hade på midsommar:

Vodka
    Granatäppeljuice
    Äppelcider (utan alkohol)
    Is

Blanda på känn i en stor skål. Lägg i en färsk jordgubbe (för att det är gott) och en skiva carambole (för att det ser lite kul ut) i varje glas istället för i skålen. Mindre spill och inte massa fruktbitar som flyter omkring.

• Firefairy

Stockmos ciderdryck med smak av melon/sweetie blandat med vodka

Strawberrydaciri-mix o blanda enligt flaskan... (finns på tex Maxi)

• Kinya

Italian Ice Tea: Ginger Ale och Martini Rosso. Lägg i en apelsinskiva. Mums!

Svar på tråden Välkomstdrink till kräftskiva...så enkel som möjligt.