kemisk kastrering hund
kemisk kastrering hanhund för och nacktdelar???
kemisk kastrering hanhund för och nacktdelar???
Har flera vänner som tyvärr provat det utan några goda erfarenheter. Hormonsvägningar som påverkat hundens humör och aggressivitet. Kompisens hanhund som alltid funkat med både tikar och hanar började anfalla tikar efter kemisk kastrering, det tog 6 månader innan han var som vanligt. Han blev även allmänt tjurig och hade kortare stubin mot folk.
Min ena hund blev sjuk av det.
Dom flesta jag träffat får inget resultat alls så det är bortkastade pengar.
Oj, vad olika det är. De jag träffat och känner som har valt kemisk kastrering är supernöjda. Jag gör det själv med min hund och är helt nöjd.
Man får dock inte full effekt efter första sprutan utan effekten märks mer efter fler sprutor.
Det beror nog på vad man vill "behandla" med den kemiska kastreringen! Är det beteende eller medicinskt?
Mina föräldrar provade det på sin hund för att se om det skulle hjälpa mot att hunden pinkade inomhus samt smet så fort han fick chansen. Det gav inget resultat trots "påfyllning".
Nu har de tänkt göra en riktig kastrering. Funkar inte det så måste de överväga ta bort hunden (fastän han är väldigt älskad).
Hunden har egen lucka ut till utegård, men pinkar inne om han är tjurig. Kan vara att min mor går ut och hämtar posten utan att han får följa eller dyl.
Allt hjälper ju faktiskt inte med kastrering. En del hundar har seperationångest och det försvinner tex inte om man kastrerar. Min hane hade det som unghund och det krävde väldigt mycket träning och medicin innan han fungerade bra.