• Pindus

hur få bort sot på vägg?

har en väggljusstake på en vägg som är målad, det har liksom blivit lite svart/grått på väggen. Ngn som har tips på hur man kan få bort detta? el måste jag måla på... Ska flytta...

• Svar på tråden hur få bort sot på vägg?
  • Pappa G

Tvättsåpa är effektivt, under föutsättning att tapeten går att tvätta..

• Pindus

Aha, tänkte det men att man skulle blanda ut det el så :) det har jag hemma tom

• lillasmilla

Vi köpte sudd på gekås!för hårda ytor, är som en svamp som man fuktar lite, sen bara att gnugga! Har hittils fått bort sot på vägg och kakelugn, samt bläck på tapet(!) som dottern fint målat dit. Superbra!! Ska köpa fler när vi ska dit igen, borde finnas i alla småbarns hem. (priset då, gekås... 7,95för två!!!) Lycka till!

• Pindus
    lillasmilla skrev 2010-09-15 18:03:58 följande:
    Vi köpte sudd på gekås!för hårda ytor, är som en svamp som man fuktar lite, sen bara att gnugga! Har hittils fått bort sot på vägg och kakelugn, samt bläck på tapet(!) som dottern fint målat dit. Superbra!! Ska köpa fler när vi ska dit igen, borde finnas i alla småbarns hem. (priset då, gekås... 7,95för två!!!) Lycka till!
    låterskitsmart! vad var det för märke på det o på vilken avdelning låg de på Gekås? Dock blir det nog inget besök där innan det årliga i april :( o flyttar innan...
  • Pappa G
    Pindus skrev 2010-09-16 21:01:16 följande:
    menade du förresten det man använder för att tvätta kläder el själva såpan?? Har iofs båda hemma...
    Tvättsåpan..
  • lillasmilla

Det ÄR skitsmart! Finns vid disktasorna, vid toaletterna ungefär. En liten plastpaket, som vita svampar.  Paketen är 10*10cm. Ligger i en binge där. Det är Ge-Kås eget märke. Nästa gång ska jag köpa fler! =)

• Pindus

tog såpgelé på burk, gick bort :) ska köpa de på gekås nästa sväng :)

Svar på tråden hur få bort sot på vägg?