• evelayna

    skulle behöva lite tips.

    Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen snart. Detta kanske hamnar helt fel eller kanske det är helt fel av mig.

       Jag har sen ca ½ år tillbaka börjat fundrar så på hur de skulle vara att få barn. Jag drömmer om att jag och min sambo får veta att jag är gravid det har hänt flera gånger. Jag kan komma på mig sjävl att sitta och googla på  hur mycke de kostar att skaffa/ha barn. Läser massa forum för gravida nybliva föräldrar och sitter och drömmer mig bort. Jag kan till och med sitta och planera vart skötbord med mer skulle stå.
      
    Jag har sedan 1 ½ år bott tillsammans med min kille. Han är 22 och jag är 21år. Vi har de underbart tillsammans och gör så gott som allt tillsammans och är varandras bästa vän. Vi har pratat lite smått om att skaffa barn och sagt båda två tt vi gärna vill ha de. När han ligger på min mage och den knorrar kan han skoja och säga "de är klipen och bubblan som är igång och pratar nu igen".
       Jag har där emot inte vågat verätta att jag kan sitta och gråta på kvällarna för att jag längtar.

    Då jag endast jobbar som inringare och kanske jobbar en dag i veckan och min sambo bara har fått förlängt på sommarjobbet och inte vet hur länge han kommer få vara kvar så känns ekonomin ostabil för framtiden så känns det ändå fel att jag vill ha barn.

    Jag vet inte vart jag ska vända mig. men jag skulle behöva lite tips på hur man kan bearbeta och kanske sluta vilja ha barn för tillfället eller hur jag ska våga berätta för min sambo att jag så gärna vill ha barn snart.

  • Svar på tråden skulle behöva lite tips.
  • Mental tränare

    Hej,
    Tack för ditt mail. Jag skulle vilja rekommendera dig att du kopierar ditt mail och skickar det till parterapeupten då de brukar svara på den här typen av frågor.

    Mvh,
    Catharina

Svar på tråden skulle behöva lite tips.