Sigges lillasyster
Fick precis tips om att det fanns ett namnforum här på FL så nu tänkte jag slänga ut en snabb fråga. Idag fick vi den glada nyheten att vår son Sigge ska få en lillasyster. Väldigt otippat, vi hade bara funderat på pojknamn så nu står vi helt handfallna och vet inte alls var vi ska börja.
Vi har två flicknamn vi gillar men som inte än känns helt klockrena, även om de kanske växer med tiden: Svea och Elsa. Nackdelen med Svea är att det eventuellt känns lite trist att bägge barnens namn börjar med S, nackdelen med Elsa är att det finns flera i vår omgivning och att det kanske är lite för vanligt.
Vi gillar lagom långa namn, fast kanske hellre korta än långa när jag tänker på saken. De får gärna vara lite ovanliga men inte udda. Helst inga nya påhitt (Sigge är faktiskt ett släktnamn på min sida) och sen är vi inte heller förtjusta i väldigt amerikanska/engelska namn.
Spåna gärna fritt, jag hoppas mest på att få lite nya upplägg för det här med flicknamn känns helt ovant och konstigt! :)
(Jo, mellannamnet blir definitivt Elisabeth så det går gärna funka någorlunda bra ihop med det, fast det är ett mindre viktigt kriterium.)