Ni med endometrios UTAN smärta...
Hur kom ni fram till att det var just endometrios ni hade? Har försökt läsa mig blå på just detta ämne men kommer ingenvart.
Har inte hittat mycket om just mina symptom på de svenska forumen. Mina symptom är lite underliga, men läste på ett amerikanskt forum kvinnor som beskrev EXAKT samma som jag har, dvs blödningar ur naveln ca 2 dgr per månad i samband med mens och ett enormt tryck/ömmande (känns som någon "drar" på baksidan av naveln) ca en vecka per månad, också i samband med mens. De kvinnorna hade sist och slutligen fått diagnosen endometrios. Detta ger mig PANIK! Just nu väntar min läkare på resultatet efter en undersökning jag genomgick härom veckan så jag väntar på att hon ska ringa mig...
Men, vad bör jag fråga henne om? Vilka tester görs i regel? Jag känner att jag vill vara så välinformerad som möjligt på förhand innan jag tar upp detta med henne. Vi har alltså INTE påbörjat en officiell endometriosundersökning ÄN. Jag kan ju givetvis inte tvinga henne beställa prover men jag vill gärna komma med egna önskemål.
Om någon har tips och råd, dela gärna med er! /Cecilia