• Anonym

har ni ont vid ägglossning??

har ni ont vid äl?har ni ont vid sex vid äl?
    trodde ja haft äl men icke fick ont i brösten ont i äggstockarna och trådiga flytningar.

• Svar på tråden har ni ont vid ägglossning??
  • Harlow

Jag får skitont, mycket värre än mensvärk.
    Det molar, ilar, och känns ömt på sidan. Blir ofta illamående.. Ett plus är ju att man vet när man ska hoppa i säng om man vill göra bebis. ;)
    Jag kan ha ont i en veckas tid kring ä.l.

www.mypregnancy.blogg.se - fråga så får du lösen! :o)
  • Anonym

Jag får hjärtklappning. ömmande bröst, ont i magen, gråter lätt, o är ruggigt kåt i 3- 4 dagar, så det är nog ingen fara . Men upplever du obehag, så uppsök läkare. Kram. 

• Southern Belle

JAg har molvärk i några dagar och kraftig, huggande smärta vid själva ägglossningen (tror jag i alla fall! )

Man kan ha ont innan ägglossningen, medan äggblåsorna växer till sig, ont när äggblåsan brister och vätskan däri rinner ut i bukhålan och man kan ha ont efteråt då vätskan kan orsaka en liten inflammation. Så, det är ofta svårt att säga bara pga smärtan när själva ägglossningen sker och många ägglossar egentligen inte när de tror att de gör det! Ofta är flytningarna ett säkrare tecken! De är trådiga och hala innan ägglossningen har skett, för att spermierna ska kunna ta sig igenom livmodermunnen och invänta ägget, men ganska snart efter att ägget har lossat återgår flytningarna till det normala. 

• Anonym
    Harlow skrev 2010-09-14 00:39:48 följande:
    Jag får skitont, mycket värre än mensvärk.
    Det molar, ilar, och känns ömt på sidan. Blir ofta illamående.. Ett plus är ju att man vet när man ska hoppa i säng om man vill göra bebis. ;)
    Jag kan ha ont i en veckas tid kring ä.l.
    samma för mig börja nästan för en vecka sen men idag skit ont och kände efter och såg trådiga flytningar så lär ju vara äl då va?eller om nån dag.
  • Anonym
    Southern Belle skrev 2010-09-14 00:46:57 följande:
    JAg har molvärk i några dagar och kraftig, huggande smärta vid själva ägglossningen (tror jag i alla fall! )

Man kan ha ont innan ägglossningen, medan äggblåsorna växer till sig, ont när äggblåsan brister och vätskan däri rinner ut i bukhålan och man kan ha ont efteråt då vätskan kan orsaka en liten inflammation. Så, det är ofta svårt att säga bara pga smärtan när själva ägglossningen sker och många ägglossar egentligen inte när de tror att de gör det! Ofta är flytningarna ett säkrare tecken! De är trådiga och hala innan ägglossningen har skett, för att spermierna ska kunna ta sig igenom livmodermunnen och invänta ägget, men ganska snart efter att ägget har lossat återgår flytningarna till det normala. 
    `känner igen detta precis fan vad de ilade idag!!
    hade väldigt hala flytningar samt lite trådar då är det äl typ eller??
    sen hade jag typ en sidig ryggvärk!
  • Anonym

har ni ont i båda äggstockana vid äl?

• Southern Belle
    Anonym skrev 2010-09-14 00:54:43 följande:
    har ni ont i båda äggstockana vid äl?
    Oftast bara på ena sidan men det händer att det gör ont på båda.

Äggblåsor kan växa till sig på båda sidorna även om det (oftast) bara är ett ägg som lossnar!
  • Anonym
    Southern Belle skrev 2010-09-14 01:01:29 följande:
    Oftast bara på ena sidan men det händer att det gör ont på båda.

Äggblåsor kan växa till sig på båda sidorna även om det (oftast) bara är ett ägg som lossnar!
    haft mest ont på höger så hoppas det lossar där. har bara äggledare på höger sida.
    sen lever ägget ca 24 tim eller?
  • Anonym
    HannaS86 skrev 2010-09-14 01:17:59 följande:
    Nej jag får inte ont varken vid ägglossning eller mens.
    oki ja undra mer om personer som har det!
  • Southern Belle
    Anonym skrev 2010-09-14 01:04:18 följande:
    haft mest ont på höger så hoppas det lossar där. har bara äggledare på höger sida.
    sen lever ägget ca 24 tim eller?
    Ja, man brukar säga att ägget lever mellan 12-24 timmar.

Äggledarna rör sig i buken och kan fånga upp ett ägg från andra äggstocken också så det är inte helt kört även om du ägglossar från "fel" sida!

Lycka till!
  • Anonym
    Southern Belle skrev 2010-09-14 08:49:26 följande:
    Ja, man brukar säga att ägget lever mellan 12-24 timmar.

Äggledarna rör sig i buken och kan fånga upp ett ägg från andra äggstocken också så det är inte helt kört även om du ägglossar från "fel" sida!

Lycka till!
    aha nice:)
  • mlovef

Ja, jag har det. Det är obehagligt om han hamnar "fel" då gör det till och med ont :(

Svar på tråden har ni ont vid ägglossning??