• Bubbibalubbi

Bruna och rosa flytningar = missfall

I lördags började jag få bruna flytningar, och på söndagen slutade de. För att sedan dyka upp igen i måndags, och på måndag kväll blev de istället ljust rosa. Idag är de åter igen bruna, fast mer rostbruna.

Tidigare när jag haft missfall så har det kommit blodfläckar först, för att sedan komma mensliknande + klumpar.
    Det är inte alls så nu.

När jag googlar runt så får jag hopp om att det bara är ett brustet kärl, men sådan tur kan jag väl knappast ha? 

• Svar på tråden Bruna och rosa flytningar = missfall
  • lightfish

Du, jag har blödit och haft röd/bruna flytningar i ca 2 veckor nu... Var inne på koll för ca 2 veckor sen med VUL och det tickade på där inne. Imorgon ska jag iväg igen. Blödde/hade bruna flytningar i 3 veckor i sträck förra graviditeten och det gick bra, sonen är idag 1,5 år.

• 4mychildren

Här är en till som hade bruna/rosa flytningar under grav och det gick toppen ändå. Vet inte vad det berodde på men allt var som det skulle ändå. Hade lite av och till under ett par månader i början av grav.

• Moi Je Joue

jag hade beigeaprikosa flytningar i tre dagar i v 7, blev jätterädd! med det kom inget mer och nu är jag i v 11, i torsdags såg jag bebisens hjärta picka på vul så den lever iaf :)
    det är tydligen väldigt vanligt med småblödningar. så länge det inte är färskt blod och gör ont är det ingen fara.
    vilken vecka är du i förresten?

• Bubbibalubbi
    Moi Je Joue skrev 2010-09-14 10:30:53 följande:
    jag hade beigeaprikosa flytningar i tre dagar i v 7, blev jätterädd! med det kom inget mer och nu är jag i v 11, i torsdags såg jag bebisens hjärta picka på vul så den lever iaf :)
    det är tydligen väldigt vanligt med småblödningar. så länge det inte är färskt blod och gör ont är det ingen fara.
    vilken vecka är du i förresten?
    Jag är bara i vecka 5, så det är väldigt tidigt.
  • nyfiken0201

Jag har haft färskt blod 3 ggr nu. Var inne på vul senast idag och var i vecka 8+5. Hjärtat pickade på och lilla bebisen hjade växt och allt såg bra ut. Så färskt blod, rött blod, rosa blod, brunt blod, man kan inte veta. Jag hade ett ex i vintras och då var blodet brunt.

• TheLove

Jag var precis på toa och hade då rosa flytningar :( Alltså med blod i... Hade det förra graviditeten med från och till men kan inte låta bli att oroa mig... 

• Bubbibalubbi

Nu har det varit uppehåll i 6 timmar. Och det har börjat svida i underlivet igen (antagligen svamp)

• Eshack

Det verkar som att många har färgade flytningar och/eller blod och det går bra. Jag får tyvärr dra ner statistiken, av 4 graviditeter har jag haft rosabruna flytningar i 3, alla slutade med mf. En gång gick allt bra och inte en droppe rosa/brunt/blod kom under hela graviditetem..
    Hoppas det går bra för dig!

• DevilsDaughter

Jag hade bruna flytningar, först bara i några dagar, sen försvann det och kom tillbaka sen och stannade i 8 dagar. Sen försvann dem och har kommit lite då och då efter det. Jag har varit på VUL och kollat att bebisen lever och det gör den, har gjort en kontroll av tappen och de såg då att det var en liten flik på den som var väldigt lättblödande. Mina blödningar har alltså kommit från en väldigt känslig tapp och var alltså helt ofarliga. Jag har ändå fått 2 barn tidigare och aldrig blött under graviditeten.

• Bubbibalubbi

Jag gjorde ett CB test med veckoindikator idag, och enligt den ska jag vara i vecka 4-5, vilket jag också är. Så HCGnivån verkar det inte vara något fel på.
    Tyvärr kom det nyss lite mera rosa blod än tidigare. Men ändå inte så mycket som en femkrona. Och inte djuprött. 

• Eshack

Håller tummarna för dig! Har 3 mf och en tjej som vill ha syskon, skrapades förra veckan och nu nojjar jag redan för om/när jag blir gravid igen. Önskar att man kan "spola fram" till v 12 eller så...

• Bubbibalubbi

Usch, nu tror jag bestämt att det blöder. Och det gör rejält ont i både rygg och lår. Precis som mensvärk. Nu är det ingen liten molvärk längre.
    Nu är nog hoppet ute. Det blir nog ett missfall denna gång med.

Förra missfallet kom efter att jag hade skickat ett sms till min kiropraktor och ställde in tiden. Knappt att jag vågade skicka sms denna gång, och en timme senare började jag blöda. 

• Eshack

Ajdå, men kan ju vara växtvärk, eller hur! Och blödningar kan man ju ha. Åk och kolla så du slipper oroa dig. Jag väntade tre veckor efter mina blödningar med att göra ul, det blev bara ett utdraget förlopp med skrapning i v 11.
    Antingen får du reda på om allt är ok och se ett hjärta ticka, eller så kan du få hjälp med att få igång det, om det är mf på gång. Inget kul att dra på det..Håller tummarna och hoppas allt är bra!

• Bubbibalubbi

Det kom ännu mer blod nu i natt. Men jag orkar inte åka till gynakuten :(
    Men jag borde kanske det. 

• Michisen
    Bubbibalubbi skrev 2010-09-23 07:05:50 följande:
    Det kom ännu mer blod nu i natt. Men jag orkar inte åka till gynakuten :(
    Men jag borde kanske det. 
    Ring 1177 och be om rådgivning.
    Hoppas för din skull på att det är som det var för tjejerna i "Från A till Bebis" som hade blödningar och saker, men där barnet mådde fint, blödningen kom från livmoderhalsen och andra ställen och påverkade inte barnet...
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
Svar på tråden Bruna och rosa flytningar = missfall