• ELHU

Vad kostar bankfack?? Hur gå tillväga??

Jag har bränt ner alla filmer på cd som jag filmat på barnen genom åren.. sparat foton på usb osv..
    En tanke slog mig.. tänk om det börjar brinna i huset??? Då försvinner allt, alla minnen..
    Det skulle va bland det värsta som kan ske känner jag..

Funderar på bank fack.. nån som har det?
    Vad kostar det och hur går man tillväga för att fixa ett sådant?

• Svar på tråden Vad kostar bankfack?? Hur gå tillväga??
  • Jezamine

Gå in på din bank så hjälper de dig.

Jag är INTE avstängd
  • ELHU

Jo, givetvis kommer jag nog kontakta dom för mer info.

Men nu tänkte jag höra om någon annan kan tänkas veta, eftersom jag just nu idag inte ska inåt stan.

*Puff*

• Jezamine

Din bank har väl tel samt e-post?

Jag är INTE avstängd
  • ELHU
    Jezamine skrev 2010-09-14 12:33:14 följande:
    Din bank har väl tel samt e-post?
    Jo det har de säkert..
  • BuoBä

Jag har haft ett "servicefack" på Swedbank. Det kostade ca 300 kr om året. Andra banker jag ringde till tog mer, men då var jag inte kund hos dem heller så de har säkert bättre erbjudanden om man är det.

Skillnaden mellan ett servicefack och ett bankfack verkade vara att jag själv kunde gå till mitt servicefack utan att någon bankanställd följde med och låste upp, alltså lite "osäkrare", men det var i ett valv och man behövde både ett kort och en nyckel för att komma in.

• BuoBä

Just det, hur jag gick tillväga:

Jag ringde alla banker i min stad och frågade om de hade fack och vad det kostade. Eftersom Swedbank var bäst (för mig) fick jag gå dit, skriva på ett avtal och så fick jag nyckel och kort. Vid uppsägning var jag också tvungen att gå dit personligen och lämna in nyckel och kort.

• ELHU
    BuoBä skrev 2010-09-14 12:43:36 följande:

Jag har haft ett "servicefack" på Swedbank. Det kostade ca 300 kr om året. Andra banker jag ringde till tog mer, men då var jag inte kund hos dem heller så de har säkert bättre erbjudanden om man är det.

Skillnaden mellan ett servicefack och ett bankfack verkade vara att jag själv kunde gå till mitt servicefack utan att någon bankanställd följde med och låste upp, alltså lite "osäkrare", men det var i ett valv och man behövde både ett kort och en nyckel för att komma in.

Tack för ditt svar.. då vet jag ju ungefär vad det handlar om nu..:)

Service fack bör räcka.. vill ju bara ha mina grejjer tillgängligt på en mer säker plats.
Svar på tråden Vad kostar bankfack?? Hur gå tillväga??