• ocicat

Flyttar till Kungsbacka! Vad finns att göra när man är mammaledig?

Hej på er alla mammor i Kungsbackaområdet!
    Jag och lilla familjen kommer flytta till Hjälm i slutet på oktober. Här i Krokslätt har vi varit på babyrytmik och öppen förskola. Vad ska jag och dottern på snart 9 månader hitta på för skoj i Kungsbacka? Finns det något barnvänligt café kanske? Några bra promenadvägar eller tom barnvagnsvänliga löprundor? Något annat ni kan tipsa om?

Tjoho! Vilken fin kontaktannons det blev

Hälsningar Emelie

• Svar på tråden Flyttar till Kungsbacka! Vad finns att göra när man är mammaledig?
  • framsteg

Tom ett år så får man bla gå på babycafét på St Gertrud (kyrka) - jättemysigt! (fre 10-12) eller ÖF på Gertrud (0-6) på måndagar 930-12

Sen finns det ju vanliga ÖF också på Östanvindsgatan grundskola.kungsbacka.se/utbildning/forskola1/vara-forskolor/oppna-forskolan-i-varla/
    Eller Fjärås (Hjälm tillhör ju Fjärås) grundskola.kungsbacka.se/utbildning/forskola1/vara-forskolor/oppna-forskolan-i-fjaras/

Finns ju även ÖF och babycafe inom kyrkan i Fjärås också.

Vad du menar med barnvänligt café är väl lite svårtolkat. De flesta har ju barnstolar men ingen lekhörna vad jag vet.
    Biblioteket är ju ett alterantiv iofs då man kan gå in på barnavd och rita, riva ut böcker (väldigt rolig aktivitet ), titta på fiskarna osv.

Ett annat fisktips om det gillas är ju akvariumen på Kungsmäsan ovanpå Kvantum jämte amningsrummet.

Noas Ark i Onsala är också trevligt ställe. Öppet varje torsdag. Där får man klappa kaniner, hästar, hundar och andra trevliga djur.

Hrm. Nåt mer? 

• ocicat

Oj, där ser man! Låter ju toppen
    Tackar, öppen förskola får vi testa på då.

Med barnvänligt café menar jag nog någonstans där man inte får onda ögat av andra gäster om bebis skulle få för sig att sjunga en snutt eller prata högt (vilken min dotter brukar göra lite då och då)

Biblioteket har vi varit, det var uppskattat som du skriver att riva ut böcker och krypa omkring!

Noaks ark låter spännande. Det får vi ju kika på.

Brukar ni vara på någon av de aktiviteter som du skriver om, eller du kanske inte är mammaledig fortfarande?

• Bossan1967

Välkommen till Kungsbacka!

Kungsbacka skogen kan jag rekomendera går bra att köra barnvagn där! (funkar säkert att springa med - OM man orkar ;)

Öf på östanvindsgatan är super! jätte gullig personal.

• ocicat

Tackar!

Aha, då får jag be sambon visa vart det är. Toppen om det går att löpträna också!

japp! Får göra ett beök på ÖF

• Jasmine Angelina
    ocicat skrev 2010-09-14 10:52:50 följande:
    Hej på er alla mammor i Kungsbackaområdet!
    Jag och lilla familjen kommer flytta till Hjälm i slutet på oktober. Här i Krokslätt har vi varit på babyrytmik och öppen förskola. Vad ska jag och dottern på snart 9 månader hitta på för skoj i Kungsbacka? Finns det något barnvänligt café kanske? Några bra promenadvägar eller tom barnvagnsvänliga löprundor? Något annat ni kan tipsa om?

Tjoho! Vilken fin kontaktannons det blev

Hälsningar Emelie
    Fyren är ett underbart ställe att vistas på för barn det är nära till allt. Kungsmässan, tåg/buss-stationen. =) Bor tillsammans med min familj i Kungsbacka ska ha min första i juni i år så jag är överlycklig över detta. Sen finns det ju så bra med saker att göra tycker jag när man har barn.
    BF 2011-06-06
Svar på tråden Flyttar till Kungsbacka! Vad finns att göra när man är mammaledig?