• Anonym (Sur...)

Vilken j-vla vattenräkning!!!

Hej!
    Jag höll på och få en smärre chock när vatten/avloppsräkningen kom idag på e-faktura.
    Den brukar ligga på drygt 500-600 kr och kommer varannan månad.

Helt plötsligt dimper det ner en räkning på 2.500 kr!! Får jag en chock eller??
    Jag ringer Öresundskraft och hon förklarar vänligt och säger att detta är en avstämningsfaktura.
    Så det bästa är om man lämnar in avläsningskorten när de kommer.
    Jag vet att min man brukar göra detta, men det visar sig att han har inte gjort det på ett halvår.... Skrikandes

Så väldigt kul, inte nog med denna stora räkning denna månad, utan även sopräkningen har kommit på 1400 kr, och sen har jag även behövt beställa höst/vinterkläder till barnen så jätterolig månad denna som kommer....
    Får ta pengar av buffertkontot, känns inte så kul, men det är väl det som det är till för - oväntade utgifter...suck...Rynkar på näsan

• Svar på tråden Vilken j-vla vattenräkning!!!
  • Priceless Perfection

Ja, sådana månader är inte kul, men var glad över att ni är så pass förståndiga att ni har ett buffertkonto. Eloge för det!

Nu har förhoppningsvis din man tagit lärdom av detta och det kommer inte att upprepas igen. Sopräkningen hade ni förmodligen räknat med...?

• Anonym

Vi hyr hus och har betalat  en dryg 1000 lapp i månaden (stor famlij och det ingår sopor) När vi fick förra räkningen var den på  7000 kronor! Det var också avstämning. Vi har bott här i 1,5 år och ska som tur är flytta för när ingen använder vatten snurrar avläsaren ändå, så troligtvis måste det läcka någonstans.

Det är inget roligt när sådana räkningar kommer, men det är ju bara att betala och se glad ut Flört

• Anonym (Sur...)

Hej igen...

Ja, det är bara att betala och se glad ut...inget annat att göra.

I vårt vatten/avlopp ingår inga sopor....utan det kommer på separat räkning. Sopräkningen är på ca 1400 kr och kommer en gång i halvåret, och den hade jag räknat med.

Men inte den här hemska vatten/avlopp räkningen, trodde i god tro att den skulle hamna på 500-600 kr som den brukar....
    Lönar sig inte att bli sur på gubben heller, för han kan inte göra något åt saken nu.
    Han har tidigare gnällt om att vattenavläsaren sitter så dumt till då han måste skruva av ett brunnslock och hoppa ner. Men nu ska han ner dit varje gång vi får ett avläsningskort, om jag så ska sparka ner honom i hålet....{#emotions_dlg.djavulsk}

Känns också extra surt denna månad eftersom min man inte jobbat något extra vilket han annars gör, det är därför vi kan bygga upp en buffert.
    Men i slutet av oktober får han en bättre lön och då kan vi sätta in pengarna igen på buffertkontot....så det ordnar sig.
    Men blev ändå en chock....jag som alltid vill ha full koll...Gråter

Svar på tråden Vilken j-vla vattenräkning!!!