• Elin1051

Ont av mina p-piller

Jag  har pco och i ungefär 6 månader har jag ätit p-piller, Neovletta.
    Dom senaste veckorna har jag haft såna fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen.
    Det hugger och sticker och kommer flera gånger i veckan flera gånger om dagen.
    jag undrar om det är flera som har fått såna smärtor och är det pga p-pillren?

Jag pratade just med min gynläkare som inte alls verkade förstå mig, jag frågade om det fanns några andra alternativ, andra p-piller eller minipiller jag kunde få så den 7e sept ska jag dit för att troligtvis få andra piller.

Eftersom att jag inte fick något vettigt svar på mina frågor av henne så frågar jag er om ni vet om jag kan sluta med p-pillren jag har nu för att ha ett uppehåll till den sjunde då jag får andra piller?

Jag har just nu månadens uppehåll och ska på lördag börja på en ny karta men kan jag skippa den för att slippa dessa hemska smärtor i magen?

Jag ska även få en remiss den sjunge och få gå till en gynläkare för ultraljud för att se om pcon blivit bättre efter att jag gjort av med ca 10 kilo :) Har läst om många som fått tillbaka äl och mens efter att ha börjat med motion och bättrat sin kost. Så kanske inte ens piller är nödvändigt för mig längre,

YTTERST tacksam för svar :D

• Svar på tråden Ont av mina p-piller
  • LiselottePCOS

PCOS kan blir bätter av p-piller, när man slutar med dem kommer den tillbaka.P-piller är en behandling för PCOS.  Om mar tar p-piller döljs PCO-äggtockar på ultraljudet. 
    Vet ej vilka hormoner  nevoletta har .  De som rekomenderas vid pCOS är Deolett, yasmin och Yamisnelle då de sänker manliga hormoner extra bra,

Hoppas allt ska gå bra för dig!

Svar på tråden Ont av mina p-piller