Anonym (En till!) skrev 2010-09-14 22:54:35 följande:
Kul! Jag har också köpt ett par. Vad väger dina? Och diametern? Jag testade först sådana där smartballs som sitter i ett snöre. Det kändes inte som om det bidde någon träning alls av dem. De var så stora och satt som en propp. Gjorde typ ont att sätta i och dra ut. Jag vill också ha lite träningstips!
Grejen med såna med snöre som du upplever som stora är att den lilla kulan som ligger inuti slår emot ytterhöljet då du rör på dig och på så sätt stimuleras musklerna att själva knipa. Man kan alltså stoppa in dom och ta en promenad för bästa träning. Geishakulor är egentligen inte för knipövningar, men har man ett bra tränat underliv så kan man hålla kvar dom och på så sätt så kniper man ju ändå. Men dom är
egentligen avsedda för sexuell njutning, dvs man har dom instoppade i sig under samlag, och dom stimulerar då både henne och honom, och kan ge en rejält härlig upplevelse för vissa, medans andra tycker att dom bara klämmer! Så som sagt, smartballs tränar dina muskler utan att du själv behöver knipa och geishakulor måste du knipa om ordentligt hela tiden för att dom inte ska trilla ut (dvs svårt att småknipa utan man får liksom knipa heeela tiden oftast) och är eg för sexuell njutning och inte träning. Ett tips om smartballs var svåra att få i och ut är att använda glidmedel vid införandet.