• rewritten

Olämpligt att jobba natt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 12:42
    Jag jobbar varannan vecka 3 nätter och varannan vecka en natt.
    Jag är i 4e veckan. Har hört att det ökar chansen för missfall att jobba natt, stämmer det?
    Jag kan tillägga att mitt jobb i princip enbart består av vakande som personlig assistent. Jag gör inte direkt något fysiskt. Mest tittar vi bara på TV och surfar på nätet. Vänder brukaren i sängen ett par, tre ggr. Vi är oxå alltid två. Så jobbet i sig är väldigt lätt. Och vi kan röra oss fritt i lägenheten under natten. Laga mat mm...
    Bör jag ändå fundera över att sluta jobba natt?

• Svar på tråden Olämpligt att jobba natt?
  • Sarabella

Nej det tror jag absolut inte påverkar minsta lilla. Jag har jobbat skift, både 4 och 5 skift under mina graviditeter och har inte påverkats av nattarbetet.

• Mamma till två mirakel

Nej natt jobb ökar inga risker för missfall eller andra graviditet relaterade sjukdomar...man kan be om omplacering på sitt jobb om man känner att man skulle vilja det efs det är mer krävande för kroppen att jobba natt... kan man få det så är det ju super men det är tyvärr inget arbetgivaren är skyldig till att ge dig..

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • MammaTillOliver

inga risker med nattjobb =) jag har jobbat natt hela sommaren på ett demensboende, tyckte de va mera positivt bara, fast klart man blir mera trött o så men då ser man till att ta det lugnt.

dessutom slipper man de där extra tunga

• rewritten

Tck för svar=) Då kör jag på som vanligt så länge det känns ok! Jag får byta till dagpass om jag vill men då måste jag sätta min hund på dagis och det gör jag helst inte.
    Tusen tack, nu är jag lite lugnare....
    Det är så många som har åsikter om vad som är farligt när man är gravid, man vet inte vad man ska tro på ibland. Men det är väl viktigast att lyssna på kroppenGlad

Svar på tråden Olämpligt att jobba natt?