• Rolloluppo

EN undran om Bambino nappflaska

Köpte igår en nappflaska till dottern. Har använt den 2 gånger och idag så finns inte uppmätnings strtecken kvar. det går att få bort det bara genom att man råkar nudda vid det. På den förra flaskan från bambino där det är färgade mänster på osv har jag inte haft något sådant problem med. Men dom är ju utbytta mot den här nya varienten med genomskinligt mönster på.

Någon mera eller var det bara just denna flaska som var fel tro?

• Svar på tråden EN undran om Bambino nappflaska
  • Bumblebina

Har inte haft det problemet med vare sig de gamla eller nya flaskorna... Hade nog tagit kontakt med Bambino om det.

• Rolloluppo
    Bumblebina skrev 2010-09-14 15:55:44 följande:
    Har inte haft det problemet med vare sig de gamla eller nya flaskorna... Hade nog tagit kontakt med Bambino om det.
    Okej! Tack för svaret :)
  • Bambino Mam

Hej!
    Det är många mer än du som har problem med att volymgraderingen försvinner från våra nya BPA fria flaskor.
    När vi tog fram vår nya BPA-fria nappflaska så arbetade vi extra med trycket av volymmarkeringen eftersom det är känt att Polypropylenplast är svårt att få färg att fastna på. Vi var övertygade om att vi hade lyckats men något har gått fel vilket vi är otroligt ledsna för.
    Strax före sommaren förstod vi att något blivit fel och då påbörjade vi arbetet med att ta fram en flaska med volymgraderingen inpräglad i plasten.
    Om du kontaktar mej på Bambinos konsumentkontakt så ska jag hjälpa dej.
    Enklast är det om du ringer tel 08-545 180 76
    Mvh

Gunilla

• Skånemamman

Jag har samma problem...

• Rolloluppo
    Skånemamman skrev 2010-09-26 14:33:20 följande:
    Jag har samma problem...
    Jag köpte en till flaska i hopp om att det bara var den första som var konstig, men så var inte fallet.
  • preciousgirl
    Bambino Mam skrev 2010-09-16 12:09:50 följande:
    Hej!
    Det är många mer än du som har problem med att volymgraderingen försvinner från våra nya BPA fria flaskor.
    När vi tog fram vår nya BPA-fria nappflaska så arbetade vi extra med trycket av volymmarkeringen eftersom det är känt att Polypropylenplast är svårt att få färg att fastna på. Vi var övertygade om att vi hade lyckats men något har gått fel vilket vi är otroligt ledsna för.
    Strax före sommaren förstod vi att något blivit fel och då påbörjade vi arbetet med att ta fram en flaska med volymgraderingen inpräglad i plasten.
    Om du kontaktar mej på Bambinos konsumentkontakt så ska jag hjälpa dej.
    Enklast är det om du ringer tel 08-545 180 76
    Mvh

Gunilla
    Jag har precis samma problem, o det redan samma dag jag köpte flaskan. Utan att ens ha diskat den en enda gång! Jävligt irriterande & frustrerande! Varför har ni inte dragit tillbaka dessa SKITFLASKOR ifrån samtliga butiker o skickat ut NYA FUNGERANDE? Jag betalar inte närmare 50 kr för en flaska som kräver att jag måste ha med mig allehanda måttsatser i skit överallt för att kunna mäta upp vällingen.

Hur får jag ersättning för detta?

Tacksam för mycket snabbt svar!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Benjamin ♂-98o2o9, Ellioth ♂-o51o23 samt Theo ♂-1oo515 ღ ♥ ღ
Svar på tråden EN undran om Bambino nappflaska