• pinky

Hur länge ska ni arbeta innan bf?

Som rubriken lyder, hur när inpå förlossningen ska ni arbeta?

Jag ska ha i mitten av januari och jobbar heltid i butik. Känner att julen kommer vara en pina i år, och stå högravid i julruschen är inget jag ser fram emot. Men har fått kommentarer av min chef i stil med  -Jag jobbade minsan fram till en vecka innan förlossningen!

och då blir jag så osäker....är det för tidigt att gå i början av dec när man ska ha i mitten av januari??

• Svar på tråden Hur länge ska ni arbeta innan bf?
  • frida1984

Jag arbetar som kock och slutade nu första september och jag är beräknad till den 24 september så ca 3 veckor innan BF slutade jag. Jag hade tänkt att sluta två veckor innan men det klarade jag inte riktigt. Jag räknade verkligen ner dagarna på slutet så får jag fler barn tänker jag nog söka havandeskapspenning eller sluta lite tidigare. det är så individuellt när det är dags att sluta. Men runt jul och nyår så vore det nog skönt att vara ledig för då har man ju så mycket annat att fixa med så jag tror inte det blir så jobbig väntan den tiden på året!

• MammaTillOliver

du får ju HP 60 dagar innan BF eller va de är så de är inte för tidigt, de där känner man ju själv hur pass mycket man orkar!

Jag ska försöka jobba sålänge som möjligt innan min bebis kommer (ska komma 21 jan) men jag går på timme bara inom vården så de blir väl som vanligt inte så mycke timmar.

men man vet ju aldrig hur man mår i december som sagt =)

jobba sålänge du känner att du orkar! kan vara skönt för dig att vara hemma sista månaden o fixa o trixa hemma =)

• pinky

Nej, jag känner att hade det varit vilken annan månad som helst så hade jag jobbat längre, men just december månad och julen är ju lite jobbigare än vanligt när man jobbar inom handeln

• Poena

Jag planerar att jobba till 2,5 v innan BF men då jobbar jag på kontor.