• lottsan

Tips på billiga, trevliga och prisvärda hotell i Köpenhamn?

Ska åka till Köpenhamn i december med mina två systrar och kommer att övernatta där en natt. Någon som har tips på något trevligt hotell på bra läge? Gärna ganska billigt då jag ska stå för kalset.Glad

Tips på vad man kan fördriva tiden med där mottages också gärna!

• Svar på tråden Tips på billiga, trevliga och prisvärda hotell i Köpenhamn?
  • Jazza

Kan tipsa om hotels.com. Vi var nyss i Köpenhamn (kom hem i söndags) på bröllopsresa och bodde på Ascot Hotel & spa. Det är fyrstjärnigt, men det kändes inte som att det levde upp till den klassen, om jag skall vara helt ärlig. Vi bokade till bra pris, vet jag, dock, men minns ingen summa.... Men via den sajten bokade vi och fick massvis med tips.

(Nu är det kanske billigt att bo på hotel Jörgensen, framöver, dock, där en misstänkt terrorist brände av en liten explosion i fredags )

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Scarlett

Absalon hotel, alldeles bakom hovedbangaarden. (I de förra porrkvarteren, men det behöver du inte oroa dig för nu.) Där har jag bott många gånger. Prisvärt, tyckte jag i alla fall.

• biaw

Hotel Ansgar.

ps: ((boka inte via Hotels.com/expedia... Det gillar inte hotellen(de får betala stor provision till hotels.com) boka via hotel.dk  -  absolut billgaste settet att boka köpenhamns hotel....(=glada hotel-ingen provision))

• Jazza
    biaw skrev 2010-09-15 13:51:28 följande:
    Hotel Ansgar.

ps: ((boka inte via Hotels.com/expedia... Det gillar inte hotellen(de får betala stor provision till hotels.com) boka via hotel.dk  -  absolut billgaste settet att boka köpenhamns hotel....(=glada hotel-ingen provision))
    Oj, vi fick lägre pris via dem, faktiskt... Men tack för tipset är ju värt att kolla upp.
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
Svar på tråden Tips på billiga, trevliga och prisvärda hotell i Köpenhamn?