• Dolphin

Behöver en 1,5 åring en särskild höstsko eller kan man gå över direkt från sneakers till vinterkänga??

Ja som rubriken lyder....Är det lönt att köpa en särskild "höstsko" till en snart 1,5 åring? Hinner han använda den innan det är dags för vinterkänga? Och vad har man i så fall som höstskor till en som nyss lärt sig gå?
    Hittills har han haft ett par Nike skor som funkat jätte bra och han kan fortfarande ha dom men dom är ju inte vattentäta.

Jätte jätte tacksam för tips!! Första barnet och man kan ju handla på sig hur mycket som helst men frågan är ju vad som man använder....

• Svar på tråden Behöver en 1,5 åring en särskild höstsko eller kan man gå över direkt från sneakers till vinterkänga??
  • queenofangels

kommer ha min dotters gympaskor o sen får hon använda vinterskor.

• pp08

Min 15månaders har också Nike skor, men använder oftast kängorna på förskolan (lätt fodrade Kavatt-ej riktig vintervarma tror jag). I alla fall de dagarna det är kallare men hon inter riktig har behov av gummistövlarna.

Köpte hennes kängor begangnad (nästan oanvänd), kan vara värd att köpa då det inte blir så dyrt och inte känns så mycket i plånboken om de inte används så mycket. Förblir de nästan oanvänd kan du ju sälja igen.

• alvide

Finns det utrymmer för nån varm extrasula och raggisar så funkar det utmärkt.

• Rocktroll

Vi har bara vanliga gympadojjor på dagis nu och när det blir kallare så flyttar de fodrade gummistövlarna dit Glad min lilla är också snart 1 ½ år.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Behöver en 1,5 åring en särskild höstsko eller kan man gå över direkt från sneakers till vinterkänga??