• Aubergine

På vilken dag blev du gravid? (När hade ni sex?)

Ange gärna hur många dagar innan eller efter ÄL-dagen...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden På vilken dag blev du gravid? (När hade ni sex?)
  • Kazeer

Kopierar mitt svar från den andra tråden:

Troligtvis före ÄL-dagen. Enligt kalendern skulle jag ha haft ÄL fem dagar senare.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • fröken argbigga

Hade sex på söndag, ägglossning på måndagen enligt ägglossningstest och jag kände också av det då. Tog även dagenefterpiller på måndagen. Enligt ul blev befruktningen först på lördagen, alltså 5dagar efter äl.

• Kazeer
    Kazeer skrev 2010-09-14 20:04:53 följande:
    Kopierar mitt svar från den andra tråden:

Troligtvis före ÄL-dagen. Enligt kalendern skulle jag ha haft ÄL fem dagar senare.
    Kan tillägga att enligt RUL, så startade graviditeten 16 dagar senare.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mickz

Hm eftersom vi hade sex mer än en gång om dagen just den månaden är de svårt att veta vilken gång som gjorde mig på smällen.

• Rhoda Horswunce

Kan man bli gravid någon annan gång än på ägglossningsdagen? Hur går det till? 

Vi hade sex en dag innan, på dagen, och dagen efter.

• Michisen

Enligt FL:s graviditetskalender startade min graviditet den 13 januari. Hade dock första dagen på menstruationen den femte januari, så det var det datumet vi började utgå ifrån, men sedan rättade vi till BF-datum efter ultraljudets beräkningar.

Vi hade sex den 24 januari och det var enda gången i december, januari och februari som vi hann få till det alls, så det datumet är jag väldigt säker på.

Den 27 januari borde jag ha haft min ägglossning, enligt kalendern och det är alltså runt det datumet som ägget befruktades och jag rent tekniskt sett faktiskt blev gravid.

Så - för att besvara TS - tre dagar före ÄL-dagen då, tydligen.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
Svar på tråden På vilken dag blev du gravid? (När hade ni sex?)