Grannens cigarettrök, i vårt badrum ??
Jag och sambon har nyss flyttat till en annan hyresrätt, och det verkade väl helt okej till att börja med. Men nu är det så att någon granne röker otroligt mycket (luktar fruktansvärt i trapphuset). Och av någon anledning så sipprar det in i vårt badrum från grannen, genom nån ventil eller vad vet jag.
Det STINKER rent ut sagt i badrummet, inte alltid men vissa dagar. Undrar om det bara är cigarettrök, för det luktar jättestarkt. Till saken hör att jag är allergiker med astma och får ta spårvagnen till våra bekanta i Kviberg för att duscha vissa dagar
Har hyresgästerna rätt att röka på detta sätt inomhus, så det påverkar andras boende? Vems ansvar är det, grannens, hyresföreningens eller mitt (att jag får stå ut helt enkelt) ??
Jag är en ganska tålig person som ogärna klagar på grannar, men detta i denna omfattning är hemskt tycker jag.
Tänkte prata med vaktmästaren, men de har bara öppet på kontoret på måndagar så jag frågar er här om det över huvud taget är någon idé? Gör de något åt detta tro eller är det bara att stå ut/flytta?
Glad för svar :)