• MissCh

Ryckningar i fingrar / hand

Hej! De sista dagarna har jag fått muskelryckningar i fingrarna på vänster hand (mest långfinger, även lite pekfinger), är det någon som känner igen det från graviditet? Tänker lite på karpaltunnelsyndrom förstås, men jag ser bara att det står om domningar och värk, så jag vet inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 20:43
    Är i vecka 34 förresten.

• Svar på tråden Ryckningar i fingrar / hand
  • Issa03

Jag är i vecka 33 och har också haft det i min vänstra tumme men jag har ingen aning om vad det kan vara eller vad det beror på.

• FlowerSmurfen

jag har känt i högra mitt och pekfingret att det ätr ömt, nästan som svullen känsla, vad kan det vara? är snart i v.33.

• längtar efter en baby

Jag skulle nog gissa på att det är karpaltunnelsyndrom, de kan påverka på olika sätt. Du börjar säkert bli svullen så pressar de på någon muskel eller nerv. Man kan även få lätt att tappa saker.
    Jag uppfattade de som att du inte hade domningar, men om du har eller får de så kan man känna efter om även lillfingret somnar. Jag har fått höra att den inte ska de om det är karpaltunnelsyndrom.
    Hoppas att det inte blir värre, det är inte skönt när de domnar eller rycker hela tiden.

• MissCh

Nej, det är inte så farligt hittills, man undrar bara var det är. Hoppas det inte blir så mycket värre.

Tack för svaren!

Svar på tråden Ryckningar i fingrar / hand