• Anonym (undra­nde)
    Äldre 15 Sep 09:56
    6566 visningar
    8 svar
    8
    6566

    Avi från försäkringskassan?

    Min man väntar på en utbetalning från försäkringskassan som han ska få imorgon egentligen. Vi sitter med exakt 36kr på kontot så vi behöver ju dessa pengar, pga olika anledningar så har det strulat lite med detta.
    Jag var igår in på deras hemsida för att kolla och där stod det att han inte har något konto registrerat hos dem så han ska alltså få hem en avi som han ska lösa in.

    Men när kommer denna avin hem till oss då? Jag ringde försäkringskassan och där hade de ingen aning. Skickas den så den kommer hem tills imorgon eller skickas den först imorgon?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Avi från försäkringskassan?
  • Anonym
    Äldre 15 Sep 09:57
    #1

    Om inte ens FK vet det så vet ingen på FL det heller....

  • iggelp­iggel
    Äldre 15 Sep 09:58
    #2

    Tycker du ska ringa och tjata på fk... för det ska kunna se när avin skickas....allt ligger ju på datorn nu mera så ring och ring och tjata...kräv ett svar...lycka till

  • Anonym (undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 10:01
    #3
    Anonym skrev 2010-09-15 09:57:23 följande:
    Om inte ens FK vet det så vet ingen på FL det heller....

    Men det kan ju inte du veta om någon annan vet. Hon jag pratade med har aldrig varit med om en utbetalning via avi men det har säkert någon annan varit med om. Får jag inget svar på frågan så får jag väl ringa fk igen i eftermiddag och höra med någon annan.

  • Jezami­ne
    Äldre 15 Sep 10:04
    #4

    Avier brukar dröja längre tid än utbet via konto.


    Jag är INTE avstängd
  • pco
    Äldre 15 Sep 10:21
    #5

     hej hej jag tycker du ska strunta i  dumma svar! vi på FL finna till här för o hjälpa varandra.

    jag får aktivitetsstöd från försäkringskassan varje månad och jag får hem en avi varje månad från de och från och med att jag skickat in mina papper så tar det ca 14dagar innan jag får hem min avi från de.
    Jag ringer alltid till de i slutet ca den 20 o frågar vilken dag det är beräknat och hur mkt jag ska få. Då slår de in mitt personnr så säger de tex att " den 27 är du beräknad att få 3000kr"  och då får jag hem avin exakt den dagen så de skickar så att jag ska ha den det datumet, de skickar INTE avin den dagen :)

    hoppas att du blev lite klokare iaf :) 

  • Äldre 15 Sep 11:24
    #6

    Normal postgång från FK är mellan 2-4 vardagar. Pengarna kan inte tas ut innan själva utbetalninge har gått igenom, det tar minst 2 bankdagar från det att Fk har gjort utbetalningen tills man har ersättningen om man har konto.

    Jag tycker din man ska ringa FK och fråga när hans avi kommer. Om någon svarar att de inte vet bör han säga till att han vill att någon tar reda på rätt datum och ringer tillbaka till honom.

  • pco
    Äldre 15 Sep 12:25
    #7

    mkt bra CeeJay :)

  • Anonym (undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 14:28
    #8

    Tack för era svar! Jag klarade inte av att ringa igår men han fick avin idag.

Svar på tråden Avi från försäkringskassan?