• MyDream

Sunwing Resort Arguineguin på Gran Canaria eller Sunwing Resort Fañabé på Teneriffa?

Vi ska åka på en veckas semster med våra två barn (2 och 4 år) i mitten av December och står  nu och väljer mellan två alternativ.
    Sunwing Resort Arguineguin på Gran Canaria och Sunwing Resort Fanabé på Teneriffa.
    Någon som varit på båda och kan jämföra vilket som var bäst?
    Någon som vet hur varmt det är i December? Så pass varmt att man kan bada i havet?
    Fördelar, nackdelar, alla synpunkter är välkommna.

• Svar på tråden Sunwing Resort Arguineguin på Gran Canaria eller Sunwing Resort Fañabé på Teneriffa?
  • Aphjärnan

Var på Arguinarguin  mars 2010 och Fanabe mars 2008.

Föredrar Fanabe.Varmt vatten i poolen,skööönt:)
    Bra läge där man kunde promenera på strandpormenaden på kvällar.
    Fräschare/nyare lägenheter

Arguinarguin : svinkallt vatten i poolerna dessutom saltvatten vilket jag inte alls gillar.
    Kass läge,finns ingenting utanför.Buss & taxi finns men inte samma sak tycker jag.
    Stor fin lekplats,en av de bästa sakerna med detta hotell.

Mat,underhållning osv är ju samma = bra ! Sunwing-konceptet är toppen!

• mammas favorit

Min personliga favvo är också Fanabé. Lite mer liv och rörelse. Men jag älskar alla Sunwing konsept. Bästa resorna!

Maten är kanon, underbara pooler, trevliga atmosfär osv Fanabé har allt!

• snuttissnoffsan

vi ska åka till fanabe på teneriffa i januari, vi åker med fritidsresor. tyckte de verka helt toppen för oss och för barnen på 2 och 4 år..

• Mamma060812
    snuttissnoffsan skrev 2010-09-16 14:46:30 följande:
    vi ska åka till fanabe på teneriffa i januari, vi åker med fritidsresor. tyckte de verka helt toppen för oss och för barnen på 2 och 4 år..
    Fritidsresor ?? Men det är väl Ving som har Sunwing Fanabe ? 

Vi ska åka i November, snart dax ! 
  • Doodelidoo

Vilken tur att jag hittade den här tråden. Hade så gott som bestämt oss för Gran Canaria, men då får det nog bli Teneriffa för oss i januari i stället.

• Mamma060812
    Doodelidoo skrev 2010-11-06 09:39:43 följande:
    Vilken tur att jag hittade den här tråden. Hade så gott som bestämt oss för Gran Canaria, men då får det nog bli Teneriffa för oss i januari i stället.
    Då kan vi hoppas att fler hoppar in här o berättar om sina erfarenheter
  • zemla

Har inte varit på Sunwing Teneriffa med vi var supernöjda med Sunwing Arguineguin men det var dock i Augusti. Och poolen är ju a och o för de små, så ta det andra om de har uppvärmd pool. Tycker alltid att Sunwing är toppen för familjeresa. Jag tror att du inte ska förvänta dej att det är jättevarmt på någon av öarna denna period, det KAN vara blåsigt och svalt. Ta med lite varmt att ha på er om kvällarna. Planera för utflykter om det inte är bad och sol - läge hela tiden.

• Aitra

Har bara varit på Fanabe, men tyckte att det var bra. Varmt och skönt i uppvärmd pool (var där över nyår). Går att bada även om det inte är toppväder. I havet var det så där. Om man kommer från Norrland så tycker man väl att 22-23 är skönt, men för barnen så är det lite kallt. Stora vågor ibland, men man kan gå till en annan strand (inte den närmaste) där det är en pir utanför som fungerar som vågbrytare. Jag har hört av flera som varit på Gran Canaria att det är blåsigt på det Sunwinghotellet.

• Mamma060812
    Aitra skrev 2010-11-15 17:53:26 följande:
    Har bara varit på Fanabe, men tyckte att det var bra. Varmt och skönt i uppvärmd pool (var där över nyår). Går att bada även om det inte är toppväder. I havet var det så där. Om man kommer från Norrland så tycker man väl att 22-23 är skönt, men för barnen så är det lite kallt. Stora vågor ibland, men man kan gå till en annan strand (inte den närmaste) där det är en pir utanför som fungerar som vågbrytare. Jag har hört av flera som varit på Gran Canaria att det är blåsigt på det Sunwinghotellet.
    Låter konstigt att det skulle vara blåsigt då hotellet ligger runt hela poolen ? 
  • Mamma060812

Då var jag hemma igen från Teneriffa & Sunwing Fãnabé !!

Vi har haft en helt underbar vecka med massa massa sol & bad & en riktigt skön semester ! Hotellet var jättefint & all personal trevlig.
    Dock var väl inte All Inclusive direkt All Inclusive som jag önskat, men det kanske sker bättring även där. Frukosten var kanon, men i övrigt var maten inte så mycket att hurra för.

Var knappt utanför hotellet förutom 1 dag då vi gick in till Las Americas längst strandpromenaden, supermysigt o trevligt.

Rekommenderar verkligen Sunwingkonceptet för er som inte provat. Helt perfekt när man har 2 små barn !!

Nu bokas nästa resa, som bär av till Egypten, Sunwing resort Makadi Bay i Oktober 2011 !!  

• jennypeach
    Mamma Cia skrev 2010-11-15 19:42:31 följande:
    Låter konstigt att det skulle vara blåsigt då hotellet ligger runt hela poolen ? 
    Tror att det var Sunwing Arguineguín på Gran Canaria som avsågs. Där kan det vara MYCKET blåsigt. Sunwing Arguineguín är ett jättetrevligt hotell, men lite svalt i poolen tyvärr. Och som sagt ett riktigt blåshål.
  • rattle and hum
    Mamma Cia skrev 2010-11-30 07:58:58 följande:
    Då var jag hemma igen från Teneriffa & Sunwing Fãnabé !!

Vi har haft en helt underbar vecka med massa massa sol & bad & en riktigt skön semester ! Hotellet var jättefint & all personal trevlig.
    Dock var väl inte All Inclusive direkt All Inclusive som jag önskat, men det kanske sker bättring även där. Frukosten var kanon, men i övrigt var maten inte så mycket att hurra för.

Var knappt utanför hotellet förutom 1 dag då vi gick in till Las Americas längst strandpromenaden, supermysigt o trevligt.

Rekommenderar verkligen Sunwingkonceptet för er som inte provat. Helt perfekt när man har 2 små barn !!

Nu bokas nästa resa, som bär av till Egypten, Sunwing resort Makadi Bay i Oktober 2011 !!  
    Kul att höra om era erfarenheter och att ni tyckte det var bra. Vi åker till Sunwing Fanabé den 23 jan - ska bli superhärligt!
  • mollan nu
    rattle and hum skrev 2011-01-13 12:57:53 följande:
    Kul att höra om era erfarenheter och att ni tyckte det var bra. Vi åker till Sunwing Fanabé den 23 jan - ska bli superhärligt!
    Åker ni från stockholm?
    Vi åker den 23:e vi oxå
    Vädret ser skittrist ut. Hoppas verkligen dom har fel så det inte blir regn hela veckan. 
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • rattle and hum

Vi åker från Göteborg. Ja, hoppas verkligen att vädret blir bättre än vad prognosen säger. Blir ju smått deppig när man ser det

Svar på tråden Sunwing Resort Arguineguin på Gran Canaria eller Sunwing Resort Fañabé på Teneriffa?