Otrogen - med ex-maken....
Men jösses...hur har jag kunnat strula till det så här. Jag o ex-maken har gått skilda vägar, vi har två barn 7 och 5 år, och är nu även juridiskt skilda. Jag träffade ganska kort efter separationen(vi flyttade ifrån varandra i mars i år) en ny man och exet en ny kvinna. Alla nöjda o alla glada...?! Nej!! För jag o exet kan inte släppa taget om varandra...vi smygträffas, har sex, skickar mms(med mkt bar hud....) och sex-sms till varandra och pratar om saker som man inte bör prata med sitt ex om. Det känns som det fortfarande är "vi", det tycker vi bägge. Vi har pratat om hur vi ska göra för så här beter man sig inte. Vi är otrogna mot våra nya relationer, men ändå känns det så jäkla rätt när vi är tillsammans. Vi var på Familjerådgivningen häromdagen men blev inte så mkt klokare och kom inte fram till något mer än att det finns känslor kvar....och såklart hade vi en liten smygdejt efteråt. Handlar det bara om separationsångest, att våga klippa det sista lilla bandet? Eller gör vi detta för att det får oss att känna att vi fortfarande duger som sexpartner trots dom nya relationer. Jag är beredd att satsa järnet på att vi ska bli en hel familj igen. Exet vågar inte, men säger att han vill. Jag älskar ju min nya karl men om jag skulle få förmånen att välja så skulle jag trots allt välja exet. Grejen är att så här bra sex och en så här bra kommunikation har vi aldrig någonsin haft under vårt 18 år långa förhållande. Är det kanske för att vi inte har några krav på varandra längre? Jag har lärt mig saker om mig själv och exet om sig själv under den här tiden och vi är bägge frustrerade över att vi inte kunde ha det så här innan vi tog beslutet att separera. Att vi inte orkade eller vågade ta tag i problemet för ett år sedan..... Nu är det försent åsså sårar vi våra nya kärlekar(om detta kommer fram) och vi sårar förmodligen oss själva. Jag tror jag har mer känslor för exet än vad exet har för mig, så jag misstänker att det är jag som blir mest sårad i slutändan. Men det är ändå han som tar initiativ och tjatar sig till våra möten. Jag faller efter då jag någonstans hoppas på att han ska komma på att det är mig han älskar mest och vilja ha tillbaka mig. Jag vet att jag gör fel, man kan inte sitta på två stolar....det behöver jag inte få påpekat. Men är det någon som varit med om en liknande situation? Där ni har gått in i nya relationer men ändå haft kvar en djupare relation med exet? I så fall...hur gick det? Blev ni ett par igen eller lyckades ni klippa banden helt?