Öl och kakor till spädbarn?
Blir rasande på mina föräldrar (min dotters morföräldrar) som har låtit henne smaka öl, kakor och massa annat skit ett flertal gånger! Jag säger bestämt NEJ varje gång, men de lyssnar inte! Är det ok att göra så?
Blir rasande på mina föräldrar (min dotters morföräldrar) som har låtit henne smaka öl, kakor och massa annat skit ett flertal gånger! Jag säger bestämt NEJ varje gång, men de lyssnar inte! Är det ok att göra så?
Öl, absolut inte.
Hur gammalt är barnet?
Hur gammal är hon? Öl förstår jag väl på ett vis att du motsätter dig...men kakor?
Nu är hon 5 månader, detta har de hållt på med sen hon var 2 månader. :S Tycker att de borde begripa bättre.
Låter väl inte så bra att smaka de där grejerna (särskilt öl?!) när man är ett spädbarn men det värsta ändå tycker jag att de struntar i vad du säger.
Tycker att det viktigaste är att du klargör för dem att de måste göra som ni, föräldrarna. har beslutat. Annars får de inte ha lillen ensamma mera.
Säger jag emot så säger de bara massa elakt tillbaka, de kan kläcka ur sig t.ex : din mamma är så snål, din mamma är så dum, klart du ska smaka öl. mm. Nu är jag med varena minut de håller lillan, lämnar dem ej ensamma! Innan idag när de var på besök så tog min pappa en kaka till hennes mun jag röt till NEJ, NEJ. Tror bara hon hann slicka på den men sen tog han bort dem.
Herregud alltså. De måste vara korkade som ger barnet öl.
Är dina föräldrar alkisar? När de ger ett spädbarn öl.
Jag vet när jag och min bror var små var de stenhårda med att vi ej fick smaka alkohol. Det är precis som de tycker att det är kul att exprimentera med sitt barnbarn.