• Katrine Larsson

Hur länge gick ni över tiden?

Hej
    Jag är en 25årig tjej som väntar mitt första barn Glad Jag var beräknad att få den 8e september, men har fortfarande inte fått än, och denna väntan känns oändlig.

Tänkte höra om ni kunde dela era historier om hur länge ni gick över tiden? och om ni gjorde något speciellt för att få igång förlossningen? även om ni haft någon känning att det är på gång några tecken?

• Svar på tråden Hur länge gick ni över tiden?
  • Göteborgsbruden

Med första gick jag över 10 dagar, testade många såna där trix som skulle sätta igång. Typ satt man skulle ha sex, äta kryddig mat, kanel, gå i trappor mm. Men sen gav min BM míg en hinnsvepning på BF+9 och dagen efter var hon född

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Jezamine

17 dagar över BF.Finns ingen anledning at springa som en tok i trappor,dricka konstiga drycker,hoppa jämfota etc etc

Jag är INTE avstängd
  • skånegås

15 dagar med första och 11 med tredje... Inga glädjande besked alltså. Längsta dagarna i mitt liv.. Andra kom tidigare, men blev igångsatt pga komplikationer. Det är trots allt bättre att vänta!

• dalkullan81

första 3 dagar
    andra 13 dagar

• Katrine Larsson
    Jezamine skrev 2010-09-15 14:34:52 följande:
    17 dagar över BF.Finns ingen anledning at springa som en tok i trappor,dricka konstiga drycker,hoppa jämfota etc etc
    oj det var länge, fick du komma på en tid för koll av igångsättning?
  • CamillaJ

Oj med första gick jag +14 och andra +12 trodde inte jag skulle behöva gå över så mycket igen.Var typ stensäker att inte kan man det tredje gången också eller jo men inte så länge? Men dag 18 kom ... hehe så jag blev igångsatt ..18 dagar efter kom tjejen =)

Isak -05 & Albin -06 & Tuva -10
  • alberta77

Första blev jag igångsatt på bf+19 och hon föddes ett dygn senare...
    Andra kom på bf+11
    Tredje på bf+12

Hoppas verkligen inte du behöver vänta så länge! 

Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • Jezamine
    Katrine Larsson skrev 2010-09-15 14:46:02 följande:
    oj det var länge, fick du komma på en tid för koll av igångsättning?
    Var inne på bedömning för e.v igångsättning en dag.Fick tid till dagen därpå...Men det blev BB resa på natten mot torsdag.Var bara hemma över middag till natten mot  dagen därpå.
    Jag är INTE avstängd
  • lia76

Första: BF+8. Fick värkar på kvällen BF+5 och de höl i sej fram till strax efter 02 på natten på BF+8. DET var olidligt! Konstant värk i drygt 2 dygn.

Andra barner: BF-2

(=
  • RosaPrinsessa

hade BF den 13....ingen bebis än=( och känner inget.. är så jobbigt..
    var hos BM den 13e, hon kände då efter o sa att slemproppen var borta, livmodertappen nästan utplånad (ca 1cm kvar) samt att den var framåtlutad nu, och att jag var öppen 1,5cm...

jaha... men ingen bebis än.. =( Jag vill bara ha ut henne!! Trodde de sakerna BM sa var tecken på att det var på G.. men tydligen inte =(

Svar på tråden Hur länge gick ni över tiden?