• Anonym (Trött o sliten)

Tappat bort mig själv under föräldraledigheten....

Har varit hemma länge med barnen och tyckt det varit underbart tills för ett tag sedan då jag tappat lusten totalt. Är sur, arg, irriterad, stressad, osäker, dum ja listan kan göras lååång. Är alltid trött/håglös antagligen för att jag inte stimuleras tillräkligt. Sällan glad o nöjd.

HUR blir man normal igen och njuter av det BÄSTA man har BARNEN!

• Svar på tråden Tappat bort mig själv under föräldraledigheten....
  • crazy mom

Skaffar lite egentid med sig själv eller vänner, går med i en förening, tränar osv.... =)

• Anonym
    Anonym (Trött o sliten) skrev 2010-09-15 14:50:33 följande:
    Har varit hemma länge med barnen och tyckt det varit underbart tills för ett tag sedan då jag tappat lusten totalt. Är sur, arg, irriterad, stressad, osäker, dum ja listan kan göras lååång. Är alltid trött/håglös antagligen för att jag inte stimuleras tillräkligt. Sällan glad o nöjd.

HUR blir man normal igen och njuter av det BÄSTA man har BARNEN!
    Du är inte ensam. Jag är också sådär ibland. Känner inte alls att jag är mig själv. Men jag har börjat på senaste tiden att aktivera mig själv lite mer. Besöker vänner oftare (med eller utan barn) och tränar när jag kan. Då får man tänka lite som man brukade om man kan säga så och man känner att man är mer än "bara" förälder också. 
  • Anonym (Trött o sliten)

Vet ju att egentid är problemet igentligen, men hur börjar man????
    har jätte mycket kompisar vi umgås med men inte utan barenen med någon!!!

Har rätt krävande barn alltså man får tjata mycket starka viljor, har varit för snäll och för dålig på att sätta gränser, men jag har gjort så gott jag kan.

HUR kommer man i gång...är svårt att få en "gammal" hund att sitta....

• Anonym (Trött som ett as)

Känner igen mig såååå mycket... Varit föräldraledig i 3 år nu. 2 år emellan barnen (hann inte jobba emellan p ga havandeskaps under grav) och vill att minstingen ska vara 2 när hon börjar på förskolan. Så kommer alltså vara hemma 1 år till! Borde ju vara så lycklig med mina underbara barn. Njuta av att vara hemma, för det är ju det jag vill...
    Min sambo har två barn sedan innan och de bor heltid hos oss så av ekonomiska skäl kan vi inte dela på föräldraledigheten. Sedan vill jag vara hemma... ville iallafall...

Jag har börjat träna 2 ggr i veckan och det är helt underbart att få åka iväg och träna få egentid. Men sen är det inte så mycket mer. Vill ju umgås med sambon också... Han är borta en kväll och jag två med träningen...
    Känner mig ledsen, jävligt trött, nedstämd och ingen ork till något...
    Hur gör man? Mer egentid? Hur ska man tänka?

Kraaam från en tröttis.

• Cia o krabaten

Jag började jobba lördagar när yngsta var 8mån och det var KANON!
    Äntligen fick jag känna mig "viktig" på ett annat sätt, och ffa LÄNGTA hem till barnen!!! 
    Så underbart att komma hem efter 5h på jobbet och bara mysa med barnen
    Då orkade jag en vecka till!

Sen började jag jobba 2d/v sista halvåret innan sonen började dagis han också.
    Om du kan, dela på det med pappan! 
    Jättebra för båda att sätta sig in i den andras roll. 

Svar på tråden Tappat bort mig själv under föräldraledigheten....