• Råsa

Vad smörjer ni era spädbarn med i ansiktet?

Just nu använder jag Barnängens salva, men tycker att den bara "lägger sig uppepå" huden. Har funderat på att använda vanlig olivolja men det luktar ju inte speciellt gott. Är det nån som har nåt annat förslag?

• Svar på tråden Vad smörjer ni era spädbarn med i ansiktet?
  • luzorsus

jag smörjer inte in henne annat än när hon var väldigt torr en gång, då blev det miniderm från apoteket.

• Våra Liv

tänk bara på o inte smörja med salva som är vatten i på vintern när det är frysgrader ute så bvlir det lätt frysskador i själva huden

• Fluffisarna

Varför måste du smörja med ngt?
    Jag smörjer inte alls.
    Skulle det vara kallt ute smörjer jag med en fet salva (köpt på apoteket, minns inte namnet) kvällen innan så att dräggelhalkan inte ska bli för kall.

• AmandaPitkänen

smörja i ansiktet? Varför gör man det??

• turia

ibland e de torr, man smörjer ju inte varje dag..
    men efter bad...

• Råsa

Hon är lite torr i ansiktet och på BVC sa barnmorskan att de kunde bli det i en period. Hon sa iofs att Barnängen var helt ok men jag tycker inte att den funkar så bra.

• Cordeliae

Jag antar att ditt barn är torrt i ansiktet. Det var min son också och bvc sa att vi skulle smörja med Essex från apoteket. Den innehåller visst inga "konstiga" ämnen och det blir inget "lager" utanpå huden utan det går in i huden bra.

Svar på tråden Vad smörjer ni era spädbarn med i ansiktet?