• Lassehenka

När är man ihop?

Har nu dejtat en tjej i en och en halv månad, vi sover hos varandra nån gång i veckan. När vi träffas så är det fysiskt av hela registret. Jag har träffat hennes syster med familj och hon har börjat träffa mina kompisar. Vi pratar med varandra varje dag, antingen via sms eller telefon. Hon är ju bränd sen tidigare och har tydligen svårt att lita på folk. Hon verkar mjukna mera o mera, fortare när jag öppnar mig. Är så drygt nu att fundera om man kan ringa mm. Hon verkar skydda sig med och säga att "Vi är ju inte ihop". När jag sist sa att jag skulle festa till helgen så blev det en reaktion från henne som jag tyder på lite svartsjuka. Hur skall man veta när man är ihop.

• Svar på tråden När är man ihop?
  • Nyfiken gul

verkar vara en tolkningsfråga för väldigt många...

men MIN åsikt är klar - antingen är man ihop eller så är man det inte.. För mig finns inga "kanske-förhållanden" eller liknande.. träffas man och har sex, sover ihop osv - då ÄR man ihop. Punkt och slut.

att förneka något sånt och kalla det för kk, vänskapsförhållande och annat är bara tjafs och ett sätt att slippa ta ansvar för det man sysslar med.

så mitt svar - JA ni är ihop.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Linnea1981

Sover man ihop, träffas ofta, pratar varje dag och börjar träffa varandras familjer, då har man något slags förhållande i alla fall!
    Vet att när jag och min kille träffades så tog vi det väldigt "lugnt", då vi nog blivit brända båda två. Men vi pratade nog i alla fall i termerna "vara ihop" rätt så tidigt.
    Det är ju inte någon skillnad om man uttalar orden eller inte när man lever som ni gör. Ni ÄR tillsammans, med andra ord "ihop". Sen vet man ju aldrig vart ett förhållande tar vägen...

Men som sagt! Oavsett om ni haft partners och inlett ett förhållande så hade ni varit ihop! DET kan hon inte säga något om

Lycka Till

• Suck och suck

Jag har inte tänkt på att detta är en komplicerad fråga.
    Jag har ju räknat det sen den dagen man först hade sex.
    Min sambo och jag brukar ju fira årsdagar sen vi blev ihop, och då räknar vi från första gången vi hade sex, trots att vi en period var osäkra på varandra i början.
    Vi träffades alltså i slutet på sommaren (och hade sex och kändes kära) sen kom det en tveksamhetsperiod under hösten, då jag till och med var med en annan kille en gång,
    sen efter det var det passionerat
    och sen dess har det varit vi.
    Hm, jobbigt att behöva tänka efter Obestämd.

Svar på tråden När är man ihop?