Jag fick Missed Abortion konstaterat i torsdags. Läkaren gjorde VUL och sa att hon skulle beskriva det hon såg. Hon berättade att det fanns en fostersäck, som var ca 7 mm (tror jag, minns inte så bra). Hon sa att vid den här tiden (6+4) borde man ha sett något av fostret. Och sen tog hon ut ultraljudsapparaten och sa att jag kunde gå ner. Det gick så fort! Jag väntade på nästa steg, att hon skulle peka ut det lilla tickande hjärtat - men det kom aldrig! Jag hoppades verkligen in i det sista men det var inget mirakelbarn därinne.
Men det känns ändå "bra" att vi fick ett säkert besked. Det hade varit ännu jobbigare att behöva gå en vecka till utan att veta, att slitas mellan hopp och fötvivlan.
Läkaren sa att vid så här tidiga missfall brukar kroppen kunna klara av det själv. Om en vecka har jag en ny tid, och skulle jag inte blött ut då får jag en tablett. Men igår började jag blöda, det känns som en mens. Så det är jag glad för, ju snabbare jag blöder ut kan kroppen komma igång för att senare kunna göra ett nytt IVF.
Hur lång tid brukar det ta innan kroppen kommer igång med menscykeln efter ett tidigt missfall? Vi har ett embryo i frysen och vill försöka igen så snart som möjligt!!! Jag tyckte att läkaren så att man måste ha två menscykler innan man kan försöka igen, men min man tyckte att hon sa en. Någon som vet?!
Alltså antingen; missfallsblödning, en månad eller den tid det tar för kroppen att komma igång, mens, en månad, mens, nytt försök
eller; missfallsblödning, en månad eller den tid det tar för kroppen att komma igång, mens, nytt försök
?