• blombukett

HCG från 2500 till 2700 på 2 dar, v 7 - FINNS DET HOPP?!

Jag är IVF-gravid, skulle vara vecka 6+3 idag men kliniken misstänker MA. Tog blodprov Hcg i måndags som var 2500 (vilket är lågt för vecka 7 har jag förstått) och idag var det bara 2700. Det borde ha dubblats till 5000 på 2 dar, så jag trodde det var kört! Men har precis kommit hem från gynakuten där de gjorde VUL och läkaren såg "något" som var i rätt storlek för vecka 6+3, dessutom något som kunde vara ett hjärta som slog. Eller så var det bara apparaten som var otydlig, läkaren kunde absolut inte säga något säkert. Men jag tyckte också jag såg ett litet hjärta som tickade. Nu hoppas jag som en tokig att det ska gå bra trots allt!

Snälla, är det någon som har liknande erfarneheter som kan dela med sig?!!!

Mamma till Sofia f 26 jun d 3 jul 06 och Oscar f 10 nov 07
  • Svar på tråden HCG från 2500 till 2700 på 2 dar, v 7 - FINNS DET HOPP?!
  • Madelenn

Ingen liknande erfarenhet alls, ville bara säga att jag håller tummarna :)

• blombukett

Tack! Nu sitter jag och scannar av internet för att försöka hitta någon som varit med om något liknande där det gått bra. Jag börjar fundera över X också, det kan tydligen finnas en hinnsäck i livmodern när det är utomkveds. Och lågt stigande Hcg är ett tecken på X. Undrar hur erfaren den där läkaren var, hon såg väldigt ung ut Hjälp, nu är det verkligen upp och ner i känslorna

• blombukett

puffar lite, la en tråd under utomkveds också  om det är nån som vill svara där.

• blombukett

nehe nu måste jag gå och lägga mig, e helt slut. Får hoppas på att det finns någon vänlig själ som skrivit en liten solskenshistoria som jag kan läsa imorgonbitti...

• blombukett

Nehe det verkar inte som att det finns något hopp

• Stella Kardunn

Svarade i den förra tråden också, men eftersom du hade lite annorlunda frågeställning här så svarar jag här med.

Som du redan skrivit att Hcg inte dubblas på två dagar är ett rätt säkert tecken på att allt inte är som de ska.

När mitt MA konstaterades skulle jag varit i vecka 8 och man skulle precis kunna sett hjärtslagen enligt min läkare. Så jag tror tyvärr det är svårt att kunna se hjärtslag i vecka 6 och om det dessutom är ett MA är den nog redan underutvecklad även om den fortfarande växer (min var hälften så stor som normalt i vecka 8) och därmed låter det omöjligt att de ska kunna se hjärtslag tyvärr.

Hoppas allt går bättre nästa gång Hjärta

• blombukett

Tack ska du ha! Jag ska in till IVF-kliniken i em. Jag är/var i vecka 7, 6+4 idag, och då kan man ibland se om hjärtat slår och ibland inte - men oftast är det för tidigt. Så det kan vara så att de inte kan säga något säkert ídag, att det är för tidigt. Men jag hoppas att det går att se något, så att jag kan få ett avslut och börja bearbeta. Som det är nu så hoppas jag på att det är en liten mirakelbebis därinne.

Hoppet är det sista som överger en som bekant...

• blombukett

Tack så mycket! Jag läser febrilt...

• blombukett

en av feias länkar
    http://miscarriage.about.com/od/checkinghcglevels/f/hcgdoubling.htm

In one 2004 study, researchers found that hCG could increase as little as 53% over a period of two days even in a normal pregnancy, although slow rising hCG levels are less common in normal pregnancies. (Keep in mind that the 53% increase was the slowest rise ever recorded for hCG levels in early pregnancy and that slow-rising hCG levels do mean complications in many cases.)

Min ökning är endast 8% på två dagar, se det verkar faktiskt kört. Om en timme åker jag till kliniken.

• blombukett

Jag fick Missed Abortion konstaterat i torsdags. Läkaren gjorde VUL och sa att hon skulle beskriva det hon såg. Hon berättade att det fanns en fostersäck, som var ca 7 mm (tror jag, minns inte så bra). Hon sa att vid den här tiden (6+4) borde man ha sett något av fostret. Och sen tog hon ut ultraljudsapparaten och sa att jag kunde gå ner. Det gick så fort! Jag väntade på nästa steg, att hon skulle peka ut det lilla tickande hjärtat - men det kom aldrig! Jag hoppades verkligen in i det sista men det var inget mirakelbarn därinne.

Men det känns ändå "bra" att vi fick ett säkert besked. Det hade varit ännu jobbigare att behöva gå en vecka till utan att veta, att slitas mellan hopp och fötvivlan.

Läkaren sa att vid så här tidiga missfall brukar kroppen kunna klara av det själv. Om en vecka har jag en ny tid, och skulle jag inte blött ut då får jag en tablett. Men igår började jag blöda, det känns som en mens. Så det är jag glad för, ju snabbare jag blöder ut kan kroppen komma igång för att senare kunna göra ett nytt IVF.

Hur lång tid brukar det ta innan kroppen kommer igång med menscykeln efter ett tidigt missfall? Vi har ett embryo i frysen och vill försöka igen så snart som möjligt!!! Jag tyckte att läkaren så att man måste ha två menscykler innan man kan försöka igen, men min man tyckte att hon sa en. Någon som vet?!

Alltså antingen;  missfallsblödning, en månad eller den tid det tar för kroppen att komma igång, mens, en månad, mens, nytt försök

eller; missfallsblödning, en månad eller den tid det tar för kroppen att komma igång, mens, nytt försök

?

• Mumlan74

blombukett: vad tråkigt att det inte gick vägen. stor kram från mig. vet hur det känns. jag fick MA i v 13 (fostret hade dött i v 9) och det är för jävligt. :0(
    min läkare sa att man ska vänta en mens innan man gör ett nytt försök. det kan ta lite olika lång tid för kroppen att komma igång efter ett missfall. jag hade mitt missfall för snart en månad sen, "borde" fått min mens i tisdags - men den lyser fortfarande med sin frånvaro.

hoppas det går bättre för dig nästa gång!

• blombukett

Mumlan, beklagar ditt missfall. Vecka 13, det måste vara tufft! Att först få se det där lilla hjärtat och sen gå i flera veckor efter det med hoppet och glädjen...tragiskt.  

Hoppas att du får din mens snart och att det lyckas för dig nästa gång!

Svar på tråden HCG från 2500 till 2700 på 2 dar, v 7 - FINNS DET HOPP?!