• elizaa

Du med PCO-S: Hur gammal var du när du fick ditt första barn?

Nu börjar 30 närma sig med stormsteg och jag har ännu inte blivit gravid
    Hur ser det ut för er andra med PCO-S ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du med PCO-S: Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
  • Lei

Får du ingen hjälp av din gynekolog? kanske skriva in er för provrörsbefruktning? Finns annars en hel del hermon tillskott och andra medeciner man kan ta om man vill försöka själv på egen väg.

• Hoppetossan 79

Femte försöket med första barnet som föddes när jag var 25 år.
    första försöket med andra barnet som blev jättetidigt missfall.
    fjärde försöket andra barnet som föddes när jag v ar 27 år

• elizaa
    Lei skrev 2010-09-15 18:33:43 följande:
    Får du ingen hjälp av din gynekolog? kanske skriva in er för provrörsbefruktning? Finns annars en hel del hermon tillskott och andra medeciner man kan ta om man vill försöka själv på egen väg.
    Nej, får ingen hjälp, min läkare kan endast konstatera PCO-S men han kan tyvärr inte mycket om DNA:t
  • Lille Gris

Tog beslutet att börja försöka vid 28, sonen blev till med IVF och föddes när jag var 31.

elizaa skrev 2010-09-18 22:34:38 följande:
    Nej, får ingen hjälp, min läkare kan endast konstatera PCO-S men han kan tyvärr inte mycket om DNA:t
    Sök till en riktig fertilitetsutredning istället.
  • Hoppetossan 79

TS.

Ring till närmsta kvinnoklinik och tala om att du har pco-s och att ni försöker få barn och inte lyckas.
    Vi fick komma så gott som direkt när jag pratade med dem. Sen visade det sig att det inte alls var svårt för oss så vi klarade oss utan hjälp.

• elizaa
    Hoppetossan 79 skrev 2010-09-19 12:00:43 följande:

TS.

Ring till närmsta kvinnoklinik och tala om att du har pco-s och att ni försöker få barn och inte lyckas.
    Vi fick komma så gott som direkt när jag pratade med dem. Sen visade det sig att det inte alls var svårt för oss så vi klarade oss utan hjälp.

Hur gjorde ni då? Använde ni inga "hjälpmedel" alls?
  • pippilott

Vi började försöka i 06....sen pga dårlig läkare tog det låååång tid innan vi äns blev anmälda till IVF-kö.. låt inte din läkare ¨forstöra för er!!! Sedan fick vi stå två år i kö för vi fick börja med IVF, så rekommenderar att ni sätter fart!! Fast vänttiden är ju olika beroende på landsting! sen kan man ju köra privat om man har pengar!! 
    Medans vi väntade på IVF- försökte vi med provera och pergotime(singel och dubbel dos), men det hjälpte inte, ja gick ner 20 kg, det hjälpte inte, så nu är vi mitt inne i IVF-helvetet...har mislyckats en gång, nu sitter jag med ett FET i magen, har testdag om nästan 2 veckor, så spännande värre!!
    Lycka till med er barn-verkstad!!!! Hoppas ni lyckas bättre än va vi har gjort...!!

• Wanja3

Fick första när jag fylla 35 år.
    Gjort ivf innan med negativa resultat.
    Blev helt plötsligt gravid utan hjälp.

Svar på tråden Du med PCO-S: Hur gammal var du när du fick ditt första barn?