• snart bebis

Hur länge kan bebisen ha stl.50?

....om det är en "normalstor" bebis? Får en flcka i vinter och har sett en hel del söta kläder som jag vill att hon ska kunna ha på en gång efter födseln. Men hur länge kan de ha stl.50? Vill inte heller köpa för stora kläder, utan vill att de ska passa då hon ä rnyfödd.

• Svar på tråden Hur länge kan bebisen ha stl.50?
  • puzzlet

Det är olika, men max en månad skulle jag säga!!

• vill bli mamma 2009

Min pojke vägde 3215g och hade stl50 i ca 2 månader.Men det skiljer ganska mycket i storlek mellan olika märken. Har hört att tjejkläder är mindre i storlekarna, men har ingen erfarenhet av tjejbebisar.

• Mysmamma70

En vecka på min 4-kilos bebis

• nea82

Min son vägde 3665g och hade storlek 50 i kanske en eller två veckor. Däremot hade han storlek 56 väldigt länge!

• Gyllan

Oj, postade lite fort. Hon vägde 3185 gr och var 49 lång när hon föddes, så var ganska "normalstor". Men hon har vuxit ganska sakta hela tiden. Är nu snart 1 år och är 72 cm och väger knappt 8.5 kilo.

• Zinara

Min hade stl 50-62 i ca 6 månader. Hon hade även minsta blöjorna så länge. Fast min dotter är liten i växten också. Har legat på näst minsta kurvan i tillväxt. För dom flesta är det nog mellan 1-3 månader

• mejmej

ingen aning om något medel,
    men känner flera stycken vars barn har aldrig kunnat använda stl 50. men kollar man på tex tradera så är det ju nästan gratis med de storlekarna och då kan man ju chansa :)

• lia76

Jag tycker inte du ska köpa kläder i storlek 50, isåfall 50/56.
    Min äldsta dotter var 53 när hon föddes och kunde inte ha 50 kläder.
    Yngsta dottern var 51 och kunde ha storlek 50 i ca 2 veckor.
    Gick över till storlek 56 och 62/68 rätt så tidigt med de båda.  

(=
Svar på tråden Hur länge kan bebisen ha stl.50?