• Kitty baby

Bebisbad i stockholm vart? (ej babysim-skola)

Hej, någon som har tips på någon simhall i stockholm stad som har lämplig bassäng för att bada med en 8 månaders bebis? Jag är inte intresserad av baby-sim med instruktör utan bara tips på något bra ställe som funkar bra att bada med bebis.

Tack tack!
    ps. har googlat men tycker informationen var så dålig så tar gärna tips från någon som faktiskt varit på plats med sin lilla klimp och plaskat :)

• Svar på tråden Bebisbad i stockholm vart? (ej babysim-skola)
  • Floff

Det finns nog många simhallar som har en barnpool eller en plaskdamm. Det brukar stå under Bassänginfo om du kollar på nätet.

För ett par veckor sen var jag med min 10-månaders på Högdalens simhall där de har ett litet äventyrsbad med vatten som går upp till strax under knäna på oss vuxna. Där tyckte han det var skoj att plaska eller gå omkring och pilla på vattenstrålarna och leksakerna.

• Bubben03

I Farsta simhall finns det en  rund plaskdamm.

• 071001

Men, vill inte sådär små ha lite varmare än vad som är normalt i badhus? På babysim är det ju runt 28-30 grader i poolen. Centralbadet har väldigt varm pool annars vet jag inte. Små plaskpölar som är kalla finns väl nästan överallt?

Siri badade inte i badhuskallt vatten iaf vet jag.

• Ilsa

På kungsholmen finns en obemannad babysimpool. Gott om leksaker, badringar och ingen tröttsam lekledare.

• Floff
    071001 skrev 2010-09-21 12:56:44 följande:
    Men, vill inte sådär små ha lite varmare än vad som är normalt i badhus? På babysim är det ju runt 28-30 grader i poolen. Centralbadet har väldigt varm pool annars vet jag inte. Små plaskpölar som är kalla finns väl nästan överallt?

I äventyrsbadet i Högdalens simhall är vattnet 29 grader.

http://www.stockholm.se/KulturFritid/Sim--och-idrottshallar/Hogdalens-sim--och-idrottshall/Bassanginfo/
  • kaveldun
    071001 skrev 2010-09-21 12:56:44 följande:

"Badhuskallt" vatten är runt 27-28 grader och så brukar det vara runt 29-31 i badhusens barnbassänger. På babysim brukar det vara 34 grader i vattnet.
    Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • 071001

Floff, låter skönt. Är det verkligen 27-28 grader i badhusen? Var det det förr också? Så jädra kallt att hoppa i tycker jag men utomlands badar jag då det är så varmt i vattnet. Kanske har de höjt temperaturen då?

• ia 86

Hej

Man kan komma till sfären i Solna och bada på Onsdagar mellan 12.00-13.00

Det kostar 100:- /förälder och ett barn.     

Sfären ligger i Bergshamra, Solna
    Bockholmvägen 1 5 vån.   

• ia 86

Glömde skriva att det är mellan 32-33 grader varmt i poolen

Svar på tråden Bebisbad i stockholm vart? (ej babysim-skola)